speaker-info

Niko Koffeman

De Vegetarische Slager

Niko Koffeman studeerde economie en reclamewetenschappen aan de Erasmus Universiteit en werkte als copywriter en conceptdenker in de reclame.

Bedacht Adopteer-een-kip, Wakker Dier, Bont voor Dieren, de tomaat en de stem tegen campagne voor de SP en richtte met Marianne Thieme en Lieke Keller de Partij voor de Dieren op, die inmiddels in 17 landen navolging kreeg.

Startte met Jaap Korteweg De Vegetarische Slager. Is fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren in de Eerste Kamer.

Specialiseerde zich in ‘ gekantelde communicatie’ , low en no-budget marketing campagnes. Won dit jaar met De Vegetarische Slager de Marketing Scale-up Award bij de Dutch Marketing Awards.
Een kort interview met Niko 

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Als ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, is het verhaal van de no-budget campagne van De Vegetarische Slager een eye-opener.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Geld maakt niet succesvol, kanteling van het perspectief wel.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Beleefmarketing wint het van beweermarketing. Onze oproep om je partner minstens eenmaal per week te bedriegen (met de Vegetarische Slager) heeft ons heel veel trouwe klanten opgeleverd. Social media winnen het van betaalde reclame.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Inlevingsvermogen, de vaardigheid om in gedachten mee te reizen met elke boodschap.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Niko Koffeman?
Een leefbare wereld die genoeg biedt voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Dat ik met slagzinnen zoveel auto’s won, dat het begon op te vallen bij reclamebureaus, die me vervolgens een baan aanboden.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Bij een game-changer die antwoorden biedt op de grote uitdagingen van deze tijd. Bij een producent van waterstofauto’s, een vegan melkfabriek, een vegetarische slager.

Share

Mijn sessies

Geen vlees? Geen probleem!

De Vegetarische Slager

Jutekelder

Geen vlees? Geen probleem! De Vegetarische Slager heeft de ambitie de grootste slager ter wereld te worden, zonder dat er een dier aan te pas komt. Begonnen in 2016 met een winkel in Den Haag zijn er inmiddels 4000 verkooppunten in 15 landen van het replicavlees dat niet van echt vlees te onderscheiden. Zonder marketingbudget, met storytelling en bedrieglijk echt vlees uit een verkorte voedselketen. Ontstaan vanuit de persoonlijke behoefte van een 9e generatie boer uit Brabant, die als vleesliefhebber geen vrede meer kon hebben met het traditionele productieproces, en een marketeer die als geboren vegetarier ook carnivoren een diervriendelijk alternatief wilde bieden.

Share
The Customer - Powered by IBM
MEER LEZEN