speaker-info

Patrick Kuijsters RM

SNS

Patrick Kuijsters is deel van het management team bij SNS en verantwoordelijk voor de volledige marketingmix en het online kanaal. Zijn drijfveer is om met SNS het verschil te maken in het Nederlandse bankenlandschap. Patrick vindt dat een merk een verhaal moet vertellen en heeft als persoonlijke missie om ervoor te zorgen dat SNS een bank is die op ooghoogte staat met de klanten. Door blijvend te zoeken naar nieuwe oplossingen om de positionering van SNS onderscheidend te houden.
In 2013 maakte Patrick de overstap naar SNS waar hij bouwde aan de nieuwe koers van de bank. Met succes lanceerde hij met zijn team de nieuwe merkpositionering ‘Heel normaal. SNS.’. Patrick volgde een gevarieerde Marketing loopbaan in FMCG (Sara Lee/DE, Imperial), telecommunicatie (KPN) en financiële dienstverlening.

 

Een kort interview met Patrick

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
In mijn presentatie laat ik zien hoe SNS haar nieuwe koers heeft gevonden door bankieren weer normaal te maken na een roerige periode en klanten weer voor zich heeft gewonnen. Ik ga in op hoe we met de Volksbank vanuit een gezamenlijke missie een heldere merkportfolio strategie hebben ontwikkeld.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek aan NIMA Marketing Day?
Hoe belangrijk het is om een onderscheidende koers te kiezen en die ook werkelijk tot in de haarvaten van het bedrijf door te voeren.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Hoe digitalisering, data en personalisatie kansen bieden om als dienstverlener dichter bij de klant te komen. Waar het, als we niet oppassen, door de klant snel wordt ervaren als het juist onpersoonlijk maken van de relatie.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Lef.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Patrick Kuijsters?
Altijd het verschil durven blijven maken waar je werkt.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Dan zou ik piloot zijn geworden.

Share

Mijn sessies

SNS: de oorsprong en toekomst van Heel Normaal

SNS Bank

SNS: de oorsprong en toekomst van Heel Normaal SNS introduceerde eind 2014 haar nieuwe merkstrategie. Vanuit de visie dat je als bank niet boven maar tussen de mensen moet staan om het vertrouwen te winnen. Als no-nonsense bank heeft SNS met de ‘Heel normaal’ koers onconventionele zaken in de bankenwereld aangekaart. SNS is de uitdaging aangegaan om het echt anders te doen en de dienstverlening en de producten normaler te maken. Deze strategie heeft het merk weer een helder gezicht gegeven met positief resultaat. Met de introductie van de nieuwe naam de Volksbank voor de groep breekt er ook weer een nieuwe fase aan. Hoe vertaal je de gemeenschappelijke visie van de bankenfamilie – ‘bankieren met de menselijke maat’ – in een heldere merkportfolio strategie met de merken SNS, ASN, Regiobank en BLG Wonen? Patrick Kuijsters neemt ons mee op reis van de oorsprong van het merk SNS, langs de introductie van de Volksbank en naar de merkportfolio strategie.

Share
The Brand - Powered by BVH
MEER LEZEN