Paul Klaessen

Paul Klaessen, eerder verantwoordelijk voor de Landmacht-campagne Geschikt/Ongeschikt, laat ons meekijken met de nieuwe, Defensiebrede arbeidsmarktcampagne rondom Generatie D. Een mentaliteitscampagne, over de generaties heen, die de verbinding legt tussen jongeren, professionals en de wereld van Defensie. Paul Klaessen: ‘We slechten de muren tussen jouw wereld en die van de krijgsmacht. Ik ben ervan overtuigd dat we uiteindelijk voor hetzelfde staan: we willen samenwerken, bijdragen aan iets groters, en daarvan leren. Daarin vinden we elkaar.’
Titel presentatie: Het verhaal achter Generatie D
Korte omschrijving presentatie: Serieuze dreiging in de wereld. Oorlogsgeweld binnen de grenzen van Europa. En een binnenlandse arbeidsmarkt die compleet op drift lijkt. Het zijn – op zijn zachtst gezegd – uitdagende tijden voor wie werft voor de krijgsmacht. Paul Klaessen, hoofd Arbeidsmarktcommunicatie bij Defensie, geeft inzage in de aanpak van de immense opdracht om jaarlijks 5000 jonge mensen te werven – binnen zeer verschillende doelgroepen, met uiteenlopende niveaus en vakgebieden. Dat vraagt om maatwerk in doelgroepgerichte communicatie. En tegelijkertijd om een sterke samenhangende en gelaagde campagnestrategie, waarbij alle communicatie optelt tot één gezamenlijk sterk merk op de arbeidsmarkt.
