speaker-info

Pieter Voogt SMP

PauwR

De 10.000 uren norm heeft Pieter Voogt inmiddels ruimschoots gehaald op het gebied van digital marketing. In 2005 was hij één van de eerste ‘Google AdWords Professionals’. Maar de ontwikkelingen op dit gebied gaan zo snel, dat nieuwe media, kanalen of vormen soms nog niet eens 10.000 uur bestaan! De enige manier om dan toch specialist te blijven, is om je te focussen. En dat doet Pieter met zijn 27 collega marketeers bij PauwR dan ook al meer dan 14 jaar. Strategie, transparantie en kwaliteit zijn daarbij de ‘keywords’. En digital strategy is de absolute specialiteit van Pieter en zijn team.

Een kort interview met Pieter

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Omdat iedereen een hekel heeft aan verspilling en ik in deze presentatie uitleg hoe je verspilling van je mediabudget kunt tegengaan. Niet gaan is dus eigenlijk bewust geld weggooien.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Heel eerlijk, het meest leer je op een congres niet van de sprekers, maar van elkaar. Van je vakgenoten. Toevallige ontmoetingen. Als je tenminste nieuwsgierig genoeg bent om vragen te stellen. Je eigen verhaal ken je zo langzamerhand wel, toch? Het is veel interessanter om dat van anderen te horen.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Wat me het meest boeit is waarom marketeers bij het horen van het woordje ‘online’ of ‘digital’ meteen in de ‘meetmodus’ en ‘conversiemodus’ schieten. Wij krijgen als digital marketing agency soms letterlijk de vraag hoeveel conversies een branding-campagne heeft opgeleverd. En ik geef toe, daar hebben we het, als online branche, zelf naar gemaakt met ons ‘online is alles meetbaar’ adagium. Het is tijd om dat recht te trekken, te beginnen met mijn presentatie.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Nieuwsgierigheid. Vragen blijven stellen. Aan je klant, aan je leverancier, aan je collega’s, je bureaus, onderzoekers, specialisten, je kinderen, aan iedereen. Marketing is ‘getting the market’. Dat betekent zowel de markt grijpen als ‘m begrijpen. En dat gaat je pas lukken als je er moeite voor doet, dus door vragen te stellen.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Pieter Voogt?
PauwR wil verspilling van mediabudgetten tegengaan. Dat doen we door elke campagne aan te vliegen vanuit een onderbouwde strategie met behulp van data, psychologie, techniek en creativiteit. Hierdoor halen we het optimale rendement uit het in te zetten mediabudget.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
In mijn eerste baan mocht ik samenwerken met de oud-marketingdirecteur van V&D (toen nog hip) en die liet me inzien dat ik eigenlijk altijd al creatief / copywriter was. Daardoor ging ik dat ontwikkelen, kon ik dat later combineren met internet en zo was ik opeens online marketeer, een vak dat tot dan toe niet eens bestond.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Ik zou echt niet weten waar ik anders zou solliciteren dan bij PauwR. Ik zou me laven aan de kennis, ervaring en bevlogenheid van mijn (dan) oudere collega’s en me net als hen keihard inzetten voor al die prachtige klanten om uiteindelijk, een jaar of 14 jaar later, weer op mijn eigen stoel te kunnen zitten.

Share

Mijn sessies

Offline en online media gescheiden = weggegooid geld!

Offline en online media gescheiden = weggegooid geld! Hoe vaak zet jij als marketeer je ‘offline’ en ‘online’ bureaus of afdelingen bijelkaar aan tafel? Eerlijk zeggen. Nooit? Te weinig? Nooit aan gedacht? In alle gevallen mag je deze presentatie niet missen! Want dan ben je zeer waarschijnlijk mediabudget aan het verspillen. Geen nood, je bent niet de enige. Kijk straks maar om je heen in de overvolle zaal tijdens deze presentatie in ‘The Media’ track. En bedenk dat jij er tenminste vanaf morgen iets aan gaat doen. Goed bezig!

Share
The Media - Powered by PauwR
MEER LEZEN