speaker-info

Richard van der Blom

Just Connecting BV

Trainer en interim manager actief op snijvlak van marketing en sales; bruggenbouwer tussen offline processen en online exposure. LinkedIn en Social Selling expert, actief in Europese denktank LinkedIn, auteur best gelezen artikel op LinkedIn in 2015 “waarom ik je LinkedIn uitnodiging weiger”. Vliegt, spreekt, traint en blogt over de hele wereld als LinkedIn ambassador en word hierbij geboeid door de verschillen in de wijze waarop wij onze “eigen brand” promoten. Francofiel met een Spaans accent! Benieuwd naar de “YOU” factor van jouw LinkedIn profiel!

 

Een kort interview met Richard

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Gebaseerd op enerzijds jarenlange ervaring bij meer dan 250 organisaties in binnen- en buitenland en anderzijds het algoritme van LinkedIn krijgen mensen inzicht in hoe zij zichzelf optimaal profileren als expert op marketinggebied. Hoe LinkedIn hun netwerk koppelt aan nieuwe opdrachten, nieuwe opdrachtgevers of interessante professionals.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
De NIMA Marketing Day bruist van inspiratie en inzichten voor de moderne marketeer. Tal van keynotes gebaseerd op ervaringen uit het veld, met enthousiaste kundige sprekers en natuurlijk de ideale gelegenheid om te netwerken….. en te linken op LinkedIn.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Vanuit mijn sales achtergrond boeit mij de synergie en integratie tussen marketing en sales. Samen werken aan je organisatie op een kwalitatieve manier onder de aandacht brengen bij gewenste marktpartijen levert niet alleen nieuwe klanten op, maar ook een concurrentievoordeel.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Ik ben geen echte marketeer, maar zou zeggen leergierigheid en nieuwsgierigheid.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Richard van der Blom?
Om een waardevolle ‘connector’ te zijn voor mijn online en offline netwerk.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Het was meer een ‘gepland’ gelukje. Ik heb besloten om mijn drukke goed betaalde baan bij Yacht te verruilen voor een periode van vrijwilligerswerk in Tanzania. Daar kwam ik erachter dat mijn passie ligt in het overdragen van mijn kennis op anderen en het versterken van elkaars kennis, expertise en netwerk.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Ik zou meteen beginnen met het ondernemerschap en me aansluiten bij een kennisHub op mijn vakgebied.

Share

Mijn sessies

LinkedIn! What’s In it for YOU?

Just Connecting BV

Kalvermelk 2A

LinkedIn! What’s In it for YOU? Als marketeer ben je constant bezig je organisatie en dienstverlening onder de aandacht te brengen in de markt. Content- en influencermarketing, storytelling, en customer journey behoren tot jouw taken of expertise. Maar hoe zit het met jouw persoonlijke brand op LinkedIn? Hoe zorg jij voor een profilering die jouw kennis en ervaring eer aan doet? LinkedIn is voor Richard meer dan zijn digitale rolodex, hij gaat zonder visitekaartjes door het leven en haalt nieuwe opdrachten, banen, opdrachtgevers en contacten uit LinkedIn.  Hoe? Door zijn netwerk constant met elkaar te verbinden en daar waar mogelijk waarde toe te voegen…. #ongevraagd

Share
The You
MEER LEZEN