SPREKERS

Richard van Nijkerk

Reclameman en fietser.

Ruim vijfentwintig jaar ervaring in communicatie. Waarvan 15 jaar als mede-eigenaar van twee reclamebureaus. Na verkoop daarvan gekozen voor klantzijde. Waarbij ik in 2019 startte bij de Hartstichting. Hier ben ik verantwoordelijk voor de merkstrategie, merkpositionering en -campagnes.

Jarenlang adviseerde ik, strategisch en creatief, opdrachtgevers m.b.t. merkpositionering en communicatie. Wat mij nu binnen de Hartstichting uitstekend van pas komt. Ik geloof in communicatie die ertoe doet. En merken die oprecht maatschappelijk betrokken zijn.

Een (hart)gezonde leefstijl met sport in het bijzonder is voor mij essentieel. Zie daar de perfecte match tussen mijn ‘drivers’ en de Hartstichting.

Titel presentatie: Lef in positioneren maakt impact!

Korte omschrijving presentatie: In 2017 heeft de Hartstichting op basis van uitgebreid onderzoek en focusgroepen haar koers belangrijk gewijzigd. Met als resultaat een aangescherpte organisatiestrategie, nieuwe positionering van het merk en daarmee nieuwe kansen tot samenwerking met strategische partners en businessmodellen om impact te maken én donaties te werven. De genomen besluiten en daaruit voortkomende resultaten presenteren wij in vogelvlucht.