speaker-info

Romke Swinkels

Brabantia

Romke Swinkels (40) is sinds 2016 Director Marketing and Innovation van Brabantia. Hij is een gedreven merkenman, die de kracht van het familiebedrijf versterkt door design en duurzaamheid te combineren. Romke studeerde Bouwkunde in Delft. Hij begon zijn carrière bij ING om na drie jaar bij bierbrouwer Bavaria het merk Swinckels’ op te zetten en later innovatieve product- en businessconcepten te ontwikkelen voor het familiebedrijf. Bij Brabantia vindt hij een combinatie van zijn 2 passies: marketing en innovatie.

 

Een kort interview met Romke

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Ik wil mensen inspireren met onze Brabantia story, waarbij Design en Duurzaamheid hand in hand gaan. We willen de wereld met onze producten een beetje mooier maken. maar ook met onze partnerships zoals The Ocean Clean Up, WeForest en The Hunger Project.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Dat het vak volop in beweging is.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
De ontwikkeling van bots. Ik vraag mij af in hoeverre creativiteit kan worden overgenomen door robots als je nog verrassend wil blijven zijn.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Verrassend zijn. Het vak verandert snel en de mogelijkheden lijken eindeloos. Je moet jezelf elke dag pushen om met die nieuwe mogelijkheden je verhaal zo goed mogelijk en verrassend over te brengen.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Romke Swinkels?
Een mooie balans tussen mijn werk en privéleven, waarbij ik met beiden de wereld een beetje mooier wil achterlaten.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Het vertrouwen dat mijn familie in mij had om het merk Swinckels’ te ontwikkelen en in de markt te zetten.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Een familiebedrijf met een mooi product. Je krijgt er veel vrijheid met verantwoordelijkheid en leert ondernemen in de breedste zin van het woord.

Share

Mijn sessies

Brabantia: Designed for Living

Brabantia

Brabantia: Designed for Living Brabantia is een Internationaal Designmerk. Iedereen kent Brabantia en elke Nederlander heeft minimaal 8 producten in huis. Brabantia laat zien dat design en duurzaamheid hand in hand kunnen gaan. De succesvolle partnerships met WeForest, The OceanCleanUp hebben Brabantia de afgelopen jaren geen windeieren gelegd. De omzet steeg significant en ook het merk kreeg een boost. Romke Swinkels geeft een kijkje in de keuken van het Brabantse familiebedrijf.  

Share
The Design - Powered by Brandnew
MEER LEZEN