speaker-info

Ron van der Lugt

Looye

Zette zijn eerste stappen tussen de tomaten van zijn Opa. Heeft communicatie gestudeerd in Rotterdam en na een kort uitstapje in de automotive is Ron in 2007 bij Looye terecht gekomen.

 

Een kort interview met Ron

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Als je benieuwd bent naar een leuk verhaal over de praktische toepassing van het marketing vak in een sector waarbij dit nog amper toegepast wordt…

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
We kunnen (en moeten!) altijd van elkaar leren, ervaringen uit andere organisaties, sectoren en vakgenoten zijn essentieel om zelf verder te komen.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
We merken dat er een groeiende behoefte is aan kennis en informatie over (verse)producten bij consumenten. De zogeheten ‘FoodRevolution”. Als teler van een smaakvol en gezond product, liggen hier mooie kansen en uitdagingen voor ons.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Het is volgens mij een enorme pré als je nieuwsgierig bent naar ontwikkelingen in de breedste zin van het woord.

 

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Dat ik samen met kleine club enthousiaste collega’s mocht pionieren aan iets moois…

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Ik zou aan de slag gaan bij een (kleine) ambitieuze pionier, met échte producten, verhalen en in een internationaal speelveld.

Share

Mijn sessies

De smaak te pakken!

Looye

De smaak te pakken! Van een generiek tomaten product een merk bouwen? Tomatenproducent Looye Kwekers gaat voor een duurzame relatie met de consument en kweekt smaakvolle producten en creëert stijlvolle brands.

Share
The Brand - Powered by BVH
MEER LEZEN