speaker-info

Ronald van Schaik

Kaliber Interactive

Ronald is de oprichter van Kaliber Interactive, innovatief bureau voor effectieve merkinteractie. Kaliber ontwikkelt strategieën, concepten, campagnes en platformen voor web, mobiel en (VR) installaties.

Omdat ontwikkelingen zo enorm snel gaan richt Kaliber zich met een gezonde dosis ‘Ontdekkingsdrift’ op het ontdekken van nieuwe mogelijkheden voor merken door zelf te experimenteren. Inzichten uit hun Inventorslab zetten ze met realiteitszin in voor merken.

“Making sense for future-proof brands” noemen ze dat.

Een kort interview met Ronald

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
In de sessie laat ik zien hoe merken nieuwe vraagstukken kraken door buiten de conventies te denken en technologie slim in te zetten. Je verlaat het theater niet alleen met nieuwe ideeën, maar ook met praktische handvatten.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Hoe zorg je ervoor dat je relevant en aantrekkelijk bent in een speelveld waarin de regels, de spelers en het spel in hoog tempo veranderen.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
De opmars van innovatieve technologie (denk aan VR, AR, AI, Sensoren) zorgt voor totaal nieuwe vormen van interactie tussen merken en consumenten, binnen èn buiten het beeldscherm. In de eerste golf staat de verwondering van de mogelijkheden nog centraal, de tweede vraagt luidkeels om creativiteit en business-sense om waardevol te zijn.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Ontdekkingsdrift; de intrinsieke motivatie om nieuwe bewegingen werkelijk te begrijpen. Dat gecombineerd met een sterke visie op de rol van een merk voor een consument.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Ronald van Schaik?
Door chemie tussen mensen maak je magie met het collectief.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Ik heb een sterk verlangen, maar te weinig talent om ergens ècht virtuoos in te zijn. Gelukkig heb ik 35 Tommy’s om me heen verzameld om toch te kunnen toveren.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Dan zou ik opnieuw niet solliciteren bij een bedrijf, maar er zelf een oprichten.

Share

Mijn sessies

What makes sense for future-proof brands

Kaliber

Postkamer

What makes sense for future-proof brands Nooit eerder volgden ontwikkelingen zich zo snel op als in de afgelopen jaren. Technologie vormt de drijvende kracht voor transformaties in economie, maatschappij, marketing, media en consumentengedrag. De nieuwe mogelijkheden zijn fantastisch, maar zorgen tegelijkertijd voor een unheimisch gevoel; wat moeten we omarmen en wat moeten we aanschouwen? Verwacht een sessie vol opzienbarende verschuivingen in ons speelveld; bijzondere innovaties, spitsvondige business cases, bewonderenswaardige ideeën en creatieve oplossingen voor nieuwe vraagstukken.

Share
The Tools - Powered by Kaliber
MEER LEZEN