speaker-info

Ruud Boer RM

Bataafsche Teeken Maatschappij

Ruud Boer is Register Marketeer en was als marketeer verantwoordelijk voor sterke merken als Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga. Sinds 1998 is hij directeur partner van de Bataafsche Teeken Maatschappij. Met dit gerenommeerde Rotterdamse Brand Designbureau helpt hij merken zoals Fair Trade Original, FNV, Nationale Nederlanden, PLUS, The Greenery en Vacu Vin om te groeien vanuit merkstrategie én vormgeving.
Ruud is auteur van het boek “BRAND DESIGN – merkmanagement in woord en beeld” dat wordt gebruikt op iedere hbo in Nederland. Inmiddels is de vijfde editie / 16e druk verschenen.

Een kort interview met Ruud

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Iedere marketeer moet weten dat sterke merken relevant én onderscheidend én geloofwaardig zijn. Wat dat betekent ga ik je vertellen en laten voelen.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Luister niet naar de doemdenkers die roepen dat marketing dood is: marketing leeft als nooit tevoren!

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Vanuit Persona’s kijken naar de Customer Journey en de rol die jouw merk daarbij kan spelen met Service Design. Omdat positieve emotionele merkbelevenissen zorgen voor fans van het merk.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
LEF ! Goede marketeers zijn geen managers maar ondernemers.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Ruud Boer?
Delen van mijn kennis en ervaring (want als je niet kunt delen, kun je ook niet ontvangen).

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
De vraag tijdens een netwerkbijeenkomst waarom ik nog geen boek had geschreven. Dezelfde avond ben ik begonnen en 9 maanden later lag het manuscript van BRAND DESIGN bij de uitgever.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Heineken: schitterend hoe zij het merk offline en online voor retail en horeca tot leven laten komen.

Share

Mijn sessies

Brand Design: voor relevante, onderscheidende en geloofwaardige merken.

Bataafsche Teeken Maatschappij

Brand Design: voor relevante, onderscheidende en geloofwaardige merken. Knipogen in het donker heeft geen zin! Hetzelfde geldt voor merken die niet hebben nagedacht over wat ze uniek en waardevol maakt en de doelgroep niet weten te raken. Ruud Boer neemt je mee in de wereld van sterke merken en vertelt je vanuit zijn Brand Design-model over relevante merkidentiteit, onderscheidende visuele identiteit en geloofwaardige merkuitingen. Dat is goed voor je merk, maar vooral ook voor je persoonlijke ontwikkeling als marketeer!

Share
The Brand - Powered by BVH
MEER LEZEN