SPREKERS

Saskia Bot

Saskia is ruim 12 jaar werkzaam in het onderzoeksvak en wordt nog altijd gedreven door de fascinatie voor de keuzes die consumenten maken, waarom ze deze maken en hoe merken daarop inspelen. Zij begeleidt merkowners met inzichten op merkperceptie, -positionering, behoeften en segmentaties, waarbij de focus ligt op de dieperliggende redenen en emoties. Daarmee brengt ze focus en eenduidigheid aan in het merkverhaal en helpt dit door te vertalen naar activatie. Haar ervaring met uiteenlopende merken en categorieën maakt dat ze een sparringpartner is die perspectief, nuance en expertise biedt.

Titel van de workshop: Archetypen: hokjesgeest of heilige graal? Ontrafel de authenticiteit van je merk

Korte beschrijving van de workshop:
In deze “pressure cooker” workshop geven Erzsi Eleveld en Saskia Bot de verschillende perspectieven op het gebruik van archetypen in het bouwen van merkpositionering en – strategie. We gaan actief aan de slag hoe Kantar’s NeedScope archetypisch model een hulpmiddel kan zijn om tot de kern, het DNA, de ware ik van je merk te komen. Hiermee borg je niet alleen de emotionele connectie met je consument of klant, maar helpt het ook om je merk consistent uit te dragen. Het is immers bewezen dat consistent uitdragen van je merkauthenticiteit leidt tot sterke merkassociaties en -voorkeur.