speaker-info

Thijs Boon

VICE

Thijs Boon (37) richtte in 2006 VICE in de Benelux op. Boon kwam midden jaren negentig met VICE in contact toen hij zijn middelbare schoolperiode afsloot in Canada. Daarna bleef Thijs contact houden met het bedrijf en werd VICE in 2005 vanwege het cross mediale karakter van het merk zelfs zijn afstudeeronderwerp van zijn studie Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Na zijn studie begon hij zijn loopbaan bij Quote Media als account manager. Een jaar later werd hij benaderd om VICE in de Benelux op te zetten en te leiden. Inmiddels is VICE wereldwijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende mediamerken voor jong volwassenen. Thijs Boon is sinds de start CEO van VICE in de Benelux.

 

Een kort interview met Thijs

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Het bereiken van een doelgroep die de grootste bullshit detector van deze tijd heeft, is voor ieder merk een uitdaging. VICE is een expert op dit gebied. In deze presentatie vertel ik hoe wij merken helpen een boodschap over te dragen en op een authentieke manier onderdeel te zijn van de hedendaagse cultuur.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Hoe je als bedrijf future-proof kan zijn.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Hoe cultuur, creativiteit en technologie de komende jaren verder gaan samensmelten en marketing echt intelligent gaat maken voor deze en volgende generaties.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Durf te experimenteren.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Thijs Boon?
Toonaangevend te zijn in media.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Naar kostschool gestuurd worden in Canada.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
VICE

Share

Mijn sessies

Hoe je als merk millennials niet voor de gek moet houden

Hoe je als merk millennials niet voor de gek moet houden Consumerende millennials zijn voor merken, door hun uitgavenpatroon en omvang, het meest waardevolle publiek van deze tijd. Een doelgroep die sinds hun geboorte is blootgesteld aan marketinguitingen – met als gevolg dat ze een zeer geavanceerde bullshit detector hebben ontwikkeld. Merken moeten daarom manieren vinden om hun boodschap over te brengen op een manier die deze doelgroep aanspreekt. Dat is onze specialiteit. VICE heeft meer dan 22 jaar ervaring in het maken van verhalen door en voor juist deze doelgroep. We zijn meester geworden in het creëren van verhalen die resoneren en opvallen in hun tijdlijnen. Thijs Boon, CEO VICE Media Benelux, deelt in deze sessie hoe VICE merken helpt een boodschap over te dragen en op een authentieke manier onderdeel te zijn van de hedendaagse cultuur.

Share
The Media - Powered by PauwR
MEER LEZEN