speaker-info

Valentijn Bras

SCOUPY

Serieel ondernemer & oprichter van SCOUPY (2011).  Vader van 3. Brengt met SCOUPY consumenten, fabrikanten en retailers op innovatieve wijze bij elkaar in een online platform. Voor consumenten draait dat om het proberen van producten met cashback (geld-terug acties), het delen van ervaringen en het ontvangen van unieke voordelen op boodschappen. Voor fabrikanten biedt het de mogelijkheid om snel en gepersonaliseerd honderdduizenden kopers te bereiken, te leren kennen en aan te zetten tot het doen van aankopen in een willekeurige supermarkt.

 

Een kort interview met Valentijn

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
SCOUPY is een absolute disruptor in FMCG. Geen gebaande paden, maar echte vernieuwing.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Dat marketingmiddelen en -vormen zich continu ontwikkelen – en veel zaken door anderen al zijn geprobeerd. Come & learn!

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Dat het bereik en de rol van Televisie in de marketing mix zwaar onder druk staat, maar toch veelal het basismedium als het gaat om bereik en daarmee het bouwen van merken. Hoe gaan we merken bouwen zonder het basisbereik van Televisie?

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
De moderne marketeer gebruikt data-analyse en beschikt over doorzettingsvermogen.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Valentijn Bras?
Dat massaal bereik ook gepersonaliseerd kan zijn – en daarmee heel veel efficiënter.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Dat mijn compagnon Pierre mijn eerste baan en enige baas was, 20 jaar geleden.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Geen. Ik zou absoluut weer voor mezelf beginnen.

Share

Mijn sessies

Online-to-Offline: Het succes van de inzet van ‘data driven marketing’ in de fysieke retail.

Online-to-Offline: Het succes van de inzet van ‘data driven marketing’ in de fysieke retail. Opgericht als location based couponing-platform is SCOUPY vandaag het grootste marketing- & activatie platform voor FMCG in Nederland. Voor fabrikanten dé mogelijkheid om – retailonafhankelijk – snel, massaal maar toch gepersonaliseerd, honderdduizenden kopers te bereiken, te leren kennen en aan te zetten tot het doen van aankopen in een willekeurige supermarkt. Door data gedreven online-to-offline activatie leidt per maand tot honderdduizenden aankopen in fysieke supermarkt- & retaillocaties door het hele land.

Share
The Tools - Powered by Kaliber
MEER LEZEN