NIEUWS

[2022] Ipsos en Bugaboo: ‘Voorspellen van de toekomst is niet alleen maar koffiedik kijken’

12 mei, 2022

Rozemarijn Landeweerd is Associate Research Director bij Ipsos. Samen met Sophie Krah (Research Executive Ipsos) en Eleonore Schut (Senior Market Intelligence Specialist Bugaboo) verzorgt zij een van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022 op 16 juni in DeFabrique.

De titel van de presentatie is De wereld van toekomstige ouders voorspellen met future roadmapping. Landeweerd: ‘Om als grote speler in de markt voor baby- en kinderproducten wereldwijd nummer 1 te blijven, is het essentieel om de trends onder de ouders van de toekomst te ontdekken en te begrijpen. Bugaboo en Ipsos hebben de handen ineen geslagen en tijdens onze presentatie laten wij met behulp van future roadmapping-onderzoek zien wat de toekomstige trends in deze markt zijn om op in te spelen. Onze samenwerking laat zien hoe een strategic future roadmap design als basis dient voor productontwikkelaars en marketeers om de doelgroep van de toekomst te bereiken.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Landeweerd: ‘Een onderzoek waar ik niet alleen heel trots op ben, maar wat ook nog één van de leukste typen onderzoek is om te doen. Dat moet gedeeld worden! Met onze bijdrage wil ik graag zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken over trend- en future roadmapping-onderzoek.’

Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Landeweerd: ‘Dat het voorspellen van de toekomst niet alleen maar koffiedik kijken is. Door te kijken naar relevante trends die jouw merk en categorie raken, kom je daadwerkelijk dichter bij je toekomstige doelgroep te staan.’

Over welk type onderzoek zijn de klanten van Ipsos het meest tevreden?
Landeweerd: ‘Kwalitatief trendonderzoek! Onderzoek naar de ouders van 2030 of andere doelgroepen over 5, 10 of 20 jaar. Het is mooi om vooruit te kijken naar de toekomst en daarmee inspiratie te bieden voor de ontwikkeling van toekomstige producten, diensten, positioneringen of communicatie.’

Bron: marketingtribune.nl