NIEUWS

[2022] Chiel Menthen en Marcel Aalders (Carpetright): ‘Wat is leuker dan een bestaand merk opnieuw uit te vinden?’

11 april, 2022
Chiel Menthen en Marcel Aalders (Carpetright)

Marcel Aalders (rechts op de foto) is Head of Marketing & Ecommerce bij Carpetright. Samen met zijn collega Sr. Online Marketeer Chiel Menthen verzorgt hij een van de presentaties tijdens Nima Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht.

1 Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?Aalders: ‘Ik deel graag inzichten en een aanpak van een herpositionering en digitale transitie met anderen.’
Menthen: ‘Bezoekers inspiratie bieden waardoor ze tot nieuwe inzichten komen en zichzelf en de organisatie waarvoor ze werken hiermee een stapje verder kunnen brengen.’2 Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Aalders: ‘Concrete handvatten waarmee zij hier zelf in hun eigen bedrijf ook mee aan de slag kunnen.’
Menthen: ‘Eye-openers om data toepasbaar te maken in de praktijk en hiermee direct het verschil kunnen maken.’3 In welke sector ben je actief en wat vind je daar leuk aan?
Aalders: ‘Retail met name. Nergens gaan nieuwe marketingontwikkelingen zo snel als in de omnichannel wereld van retail en is het zo uitdagend elke dag weer opnieuw je bestaan te bewijzen.’
Menthen: ‘Retail = detail. Met de kleinste dingen kun je het verschil maken in deze turbulente branche. Elke week moet voelen als een Champions League-wedstrijd en als je de beste wilt worden, moet je de finale winnen.’

4 Wat is je persoonlijke drijfveer binnen het merk dat je vertegenwoordigt?
Aalders: ‘Wat is leuker dan een bestaand merk opnieuw uit te vinden en hierin zelf het voortouw te nemen vanuit marketing en e-commerce? Bij Carpetright is er op dit vlak veel, zo niet alles, te winnen.’
Menthen: ‘Met een team van zeer getalenteerde mensen Carpetright verder laten groeien tot de grootste vloeren-, raamdecoratie-, traprenovatie- en vloerkledenretailer van de Benelux.’

Bron: marketingtribune.nl