NIMA Marketing Day 2019
NIMA Marketing Day 2019

Wouter de Kruif & Laurens Jan de Lussanet de la Sabloniere I ABN AMRO

Onze sessie in the Data & Analytics:

ABN AMRO: Van groene purpose naar een groene campagne 

In 2018 lanceerde ABN AMRO de ‘Winst op alle Fronten’ campagne. Met deze campagne riepen wij ondernemend Nederland op om met ons in gesprek te gaan over hun duurzame businessplan. In deze presentatie nemen wij jou mee in de totstandkoming en resultaten van deze B2B campagne, de eerste campagne van ABN AMRO die door en door ‘groen’ is.

Biografie Wouter de Kruif

Wouter (1971) werkt al voor ABN AMRO sinds mensenheugenis. In diverse rollen. Altijd in de hoek van communicatie. Intern en extern. Als redacteur, advertising specialist, marketeer en productowner. Werkte onder meer mee aan prijswinnende campagnes als Verder met Financieren en de huidige winst op alle fronten campagne, waarin de bank haar duurzame gezicht laat zien.

Biografie Laurens Jan de Lussanet de la Sabloniere

Laurens Jan (1985) begint zijn carrière bij payment service provider Klarna. Hier was hij verantwoordelijk voor de lancering van het merk in Nederland. In 2014 maakt hij de overstap naar ABN AMRO. Hier werkt hij als Senior Marketeer voor ABN AMRO zakelijk. Een enthousiaste, toegewijde marketingprofessional met een passie voor reclame en public relations. Houdt van impactvolle en gedurfde communicatie. In 2017 lanceerde hij s ’werelds allereerste livestream kaaswinkel. Met deze Kaan’s StreamStore campagne konden online bezoekers  uit heel de wereld vanuit hun luie stoel Nederlandse kaas bestellen via een livestream. De campagne was een groot succes en heeft diverse reclame- en marketingnominaties en prijzen verdiend.

Terug naar sprekersoverzicht

Bestel Tickets