Buckaroo: ‘Van Calimero tot Challenger’

Kevin Wetzel is Head of Marketing bij payment service provider Buckaroo. Op donderdag 12 juni spreekt hij tijdens Nima Marketing Day editie 2025. Een nadere kennismaking: ‘Ontdek hoe Buckaroo zich transformeerde van het bescheiden jongetje in de klas naar een A-merk in de dynamische en competitieve fintechsector.’
Wetzel heeft meer dan vijftien jaar ervaring in het versterken van merken, teams en organisaties. Met expertise in media, mobiliteit, finance en technologie werkte hij voor merken zoals LeasePlan, Business Insider en dus Buckaroo. Als Head of Marketing is hij met zijn team verantwoordelijk voor de merkstrategie en commerciële groei voor zowel het Enterprise- als MKB-segment. Daarnaast draagt hij als bestuurslid van de Nima B2B Community actief bij aan de verdere ontwikkeling van het marketingvak.
Welke recente marketingcampagne was een inspiratie voor jou?
Als sportfanaat kan ik vaak genieten van campagnes van sportmerken. Zo is de Am I a bad person-campagne van Nike – gemaakt rondom de Olympische Spelen in Parijs – erg sterk. Maar uiteraard blijft de commercial met Colin Kaerpnick uit 2019 het meest inspirerend. Knap hoe een merk zich zo durft uit te spreken.
Stel je voor, je hebt een marketingbudget van 1 euro. Hoe zou je dat besteden?
Ik zou er iets lekkers van kopen om uit te delen aan mijn team. De kracht van goede marketing zit hem wat mij betreft in creatieve, ambitieuze en leergierige marketeers.
Wat is de grootste uitdaging voor marketeers de komende jaren?
Tussen al het AI-geweld zullen merken onderscheidend en relevant moeten blijven. Ik vind Gen AI erg interessant en volg de ontwikkelingen op de voet, maar de juiste vragen blijven stellen en kritisch informatie beoordelen, blijft een belangrijke competentie voor marketeers.
Wat is jouw marketingmantra?
Don’t count the days, make the days count.
Je mag een bekend marketingicoon interviewen (denk aan de Kotlers, Godins, Ogilvy’s van deze wereld): wie zou je kiezen en welke drie vragen zou je stellen?
Ik zou graag aan Byron Sharp, bekend van het boek How brands grow, willen vragen hoe hij naar ontwikkelingen binnen AI kijkt, wat volgens hem de grootste impact zal zijn op marketing en hoe merken en organisaties hier het best gebruik van kunnen maken om bijvoorbeeld nog sneller te groeien?
Als je één ding zou kunnen veranderen aan de huidige staat van de marketingindustrie, wat zou dat dan zijn?
Met name binnen B2B zijn veel campagnes nog erg braaf en functioneel. Van mij mag er wel wat meer creativiteit en spanning in.
Bron: Nanny Kuilboer, MarketingTribune
Delen: