NIEUWS

‘Excellente marketing kan niet zonder een excellent bureau’

3 mei, 2024

Fred Moolhuijsen, Co-founder Agency Engines, Specialist in Business Development en bureaukenner bij uitstek deelt zijn kennis met marketing-Nederland tijdens de 8e editie van Nima Marketing Day op 13 juni in DeFabrique in Utrecht. De titel van zijn presentatie: ‘What’s on the horizon in the agency landscape?’

Fred begon als jonge bedrijfseconoom bij TUI als marktonderzoeker. Vervolgens stapte hij bij Lays in als marketeer en introduceerde diverse producten in de markt, waaronder Bugles De agency wereld fascineerde hem en hij vervulde vervolgens directiefuncties bij DDB, Lintas, Y&R (CEO) en Havas (CEO). De laatste vijftien jaar opereert hij als pitchconsultant en bedrijfsadviseur. Fred is lid van de global pitch counsel Adforum, wat hem toegang geeft tot de boardrooms van internationaal opererende agency holdings.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Excellente marketing kan niet zonder excellentie van je agency partners. Het aantal mismatches is nog steeds veel te groot.

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Professionals bij elkaar om te inspireren en te leren. Dat kun je niet vaak genoeg doen.

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
‘Goh, dat wist ik niet! Dat bureaulandschap ziet er veel dynamischer uit dan ik dacht. Toch maar eens gaan benchmarken met onze eigen partners.’

In welke sector ben je actief en wat vind je daar leuk aan?
Pitch consultancy en het adviseren van bureaus op het gebied van bedrijfsvoering. Dit is een leuke en complexe materie. Alpha en beta komen bij elkaar.

Wat is je persoonlijke drijfveer?
To become the agency of record als het gaat om de ontwikkeling van bureaus en de relatie die men heeft met opdrachtgevers.

Kun je een tipje van de sluier lichten met betrekking tot je presentatie?
Er gebeurt veel in de markt van marketing- en communicatie-bureaus. Wat speelt er in de internationale bureau-arena? Waar investeert men in en wie zijn de voortrekkers? Hoe ziet het bureau van de toekomst eruit en sluit dat aan bij de wensen van opdrachtgevers? Is AI de doodsteek voor creatie of is het juist een blessing en daarmee ook voor hun clienten? Een inkijk in een zeer dynamische industrie.