SPREKERS

Carlien Verplanken

Carlien is een ervaren professional in Marketing & Communicatie met ruim 15 jaar ervaring binnen FMCG (o.a. innocent, Verkade, Seepje) en Retail (IKEA, Holland & Barrett). Ze werkte voor zowel snelgroeiende start-ups als internationale multinationals en ontwikkelde succesvolle campagnes met geïntegreerde owned, earned en paid mediastrategieën. Haar communicatie-expertise ligt in merkpositionering, PR-events en strategische activaties. Carlien combineert scherpe analyse met creatieve uitvoering en weet merken effectief te bouwen én versterken. Momenteel is zij eindverantwoordelijk voor het campagneteam binnen Holland & Barrett BNL.

Holland & Barrett: hoe de consument onderdeel werd van merkgroei

We leven gemiddeld langer, maar niet per se gezonder, wat invloed heeft op de kwaliteit van ons leven. Het belang van preventieve zorg is daarmee groter dan ooit. Vanuit het DNA van Holland & Barrett willen wij consumenten bewust maken van hun eigen invloed op hun gezondheid en energie. Maar hoe vertaal je zo’n brede categorie naar een succesvolle en effectieve marketingstrategie met campagnes en content? Het geheim ligt verscholen in de inzichten van consumenten en wetenschap, die ons de weg hebben gewezen bij het maken van marketingkeuzes en onze missie mogelijk maken: mensen helpen zo lang mogelijk gezond en energiek te leven.