SPREKERS

Eric Landwaart

Eric is al bijna 25 jaar betrokken bij marktonderzoek. Na jarenlang leidinggevende rollen te hebben gedaan bij GfK en Ipsos, is hij sinds 2021 partner geworden bij Miles Research. Hierdoor kan Eric zijn passie voor onderzoek combineren met het ondernemerschap. Samen met klanten nieuwe ideeën en proposities ontwikkelen is wat hem het meeste energie geeft. Juist daarom is hij erg enthousiast over alle nieuwe innovatieve oplossingen die bij Miles Research ontwikkeld worden.

Ontdek hoe innovatie en AI onderzoek transformeren –praktijkcases uit de omroepwereld

Het afgelopen jaar deden we samen met onder andere KRO-NCRV, NPO, BNN-VARA, EO, VPRO en NTR diverse experimenten rondom de inzet van AI en andere innovatieve onderzoeksmethoden. In deze presentatie delen we onze ervaringen. Wat werkt wel en wat niet, wat vinden respondenten ervan en welke inzichten levert het op? We behandelen diverse cases. Bijvoorbeeld het live meten van een adaptieve podcast die zich live aanpast aan de gebruiker. Denk aan het lokale weer of locatie. De cases zijn weliswaar uit de omroepwereld, maar breed en vooral praktisch toepasbaar voor alle sectoren.

Eric Landwaart