SPREKERS

Floor Alblas

Floor is Marketing & E-commerce Manager van het Nederlandse schoenenmerk Wolky. Ik krijg energie van uitdagingen. Of eigenlijk het oplossen daarvan. Zoals hoe we als merk omgaan met de veranderingen in de markt, waarbij we zowel de B2B als eindconsument bedienen. Op NIMA Marketing Day vertel ik je meer over deze uitdaging en hoe we die bij Wolky te lijf zijn gegaan! 

De grootste uitdaging van de afgelopen jaren? De veranderende rol van merken in relatie tot de (eind)consument en hoe je hier het beste op kunt inspelen. Daar houdt ze zich op dagelijkse basis mee bezig.

Van traditioneel naar digitaal: Wolky’s volgende stap naar relevante e-commerce
Personalisatie, AI, programmatic, … dit zijn veelgehoorde trends waar je wat mee wilt en moet. Maar hoe transformeer je van een succesvol maar ‘traditioneel’ ingericht merk naar een digitale organisatie, gericht op relevantie? Dit doe je niet door alleen achter trends aan te hollen, maar volgens een gedegen strategie stap voor stap digitaal te groeien. 

Aan de hand van het De Nieuwe Zaak maturity model legt Marlies Wilms Floet, Digitaal Strateeg, uit hoe je dit aanpakt. Vervolgens geeft Floor Alblas, Marketing & E-commerce Manager van het succesvolle schoenenmerk Wolky, je een inkijk in hun proces, voorbeelden van de stappen en concrete handvatten waar je morgen mee aan de slag kan.