Guus Bastiaans

Guus Bastiaans is Manager Consumer Insights bij beddenretailer Swiss Sense. Binnen dit familiebedrijf vormen onderzoek en klantgedreven werken de basis voor commerciële ontwikkeling. Guus neemt jullie graag mee in hoe Swiss Sense vanuit onderzoek en data inzet op gepersonaliseerde performance marketing. Hierbij geeft hij een beeld van de marketing uitdagingen die een beddenretailer heeft en legt hij uit hoe Swiss Sense de balans bewaakt tussen het op korte termijn realiseren van performance groei en op lange termijn behalen van merk groei.
Hoe Swiss Sense van generieke doelgroep segmentaties naar sterk gepersonaliseerde (potentiële) klantprofielen ging
Door af te stappen van generieke doelgroep segmentatie kun je de échte potentie in jouw markt blootleggen. Met slimme, data gedreven profielen – verrijkt met verschillende databronnen en aangevuld met verdiepend onderzoek – stem je je boodschap veel gerichter af op de juiste doelgroep, op het juiste moment.
Op die manier zorgt gepersonaliseerde marketing communicatie in je mid- en lower-funnel voor hogere conversies in je campagnes. Waarbij het voor Swiss Sense altijd van belang is om de juiste balans te vinden tussen merk-gedreven campagnes en performance-gedreven campagnes. Thomas Huigen (Commercieel Directeur bij Markteffect) en Guus Bastiaans (Manager Consumer Insights bij Swiss Sense) vertellen je er tijdens hun sessie graag meer over.
