Marcel van Venetiën

Marcel van Venetiën is directeur Marketing & Sales bij de Consumentenbond. Werkend vanuit een scherpe purpose en focus op leden, zet hij zich in om de Consumentenbond te transformeren naar een waardegerichte, innovatieve en duurzaam groeiende ledenorganisatie.
Hij heeft ruime ervaring als leider op het gebied van marketing, commercie en innovatie binnen diverse organisaties, zoals Nationale Nederlanden, de ANWB en Eneco. Naast zijn professionele werkzaamheden is Marcel actief als lid van de Raad van Toezicht van de Dierenambulance Amsterdam, waar hij zijn expertise inzet voor fondsenwerving en het bevorderen van dierenwelzijn.
De transformatie naar een groeiende, innovatieve en waardegedreven ledenvereniging
De Consumentenbond heeft een meerjarige en robuuste nieuwe marketingstrategie ontwikkeld met een gedurfde hernieuwde focus op leden. Geen eenmalige campagnes, maar een strategische marketingaanpak waarbij het merk, de producten, de doelgroep, de data en de organisatie allemaal zijn aangepakt en vernieuwd. Met een centrale focus op relevantie voor leden. Met concrete en meetbare resultaten tot gevolg: na jarenlange dalingen van ledenaantallen, hebben we de transitie bereikt naar een duurzaam groeiende ledenbase. De Consumentenbond toont hoe maatschappelijke impact en commerciële doelstellingen hand in hand kunnen gaan.
