SPREKERS

Max de Jong

Max de Jong is Sr. Manager Media Performance & Consumer Insights en is verantwoordelijk voor de data-teams binnen Albert Heijn Retail Media Services. In samenwerking met deze teams bieden wij adverteerders diepgaande klantinzichten in de impact van crossmediale campagnes op merk en sales. Wij ontwikkelen nieuwe dataproposities, onder andere op basis van de Bonuskaart en breiden ons aanbod van metrics uit. Stap voor stap voegen we meer tools toe welke kunnen worden ingezet om de prestaties van campagnes te optimaliseren. Innovatie en professionalisering van retail media zijn prioriteiten, wat blijkt uit onze strategische samenwerking met Blauw om de effectiviteit van creativiteit binnen retail media te verbeteren.

De ingrediënten van effectieve creaties in Retail Media

Hoe zorg je voor de meest effectieve Retail Media creaties binnen Albert Heijn? Blauw Brand & Campaign en Albert Heijn Retail Media Services voerden een fundamentele studie uit naar de optimale samenstelling van creatieve assets. Met AI-analyses, eye-tracking en metingen in context onderzochten we ongeveer 50 verschillende creaties van adverteerders. Dit leverde unieke inzichten op in de factoren die merk- en performancegroei het sterkst beïnvloeden. In deze sessie delen we de belangrijkste learnings en praktische handvatten om jouw campagnes naar een hoger niveau te tillen. Mis het niet!

Max de Jong