Miranda Smit

Miranda is sinds 2020 Marketing Director en lid van het management team bij Praxis, een van de grootste spelers in de Nederlandse Doe-Het-Zelf markt. Naast Praxis, heeft ze veel retailervaring opgedaan bij merken als Heineken, Nike, Lidl en Kruidvat. Onder haar leiding heeft Praxis belangrijke stappen gezet in de digitale transformatie, waaronder de ontwikkeling van het loyaliteitsprogramma Praxis Plus en het versterken van de merkstrategie. Tijdens haar presentaties deelt Miranda inzichten over de rol van digitalisering in retail, de kracht van klantbeleving en de strategieën die Praxis heeft toegepast om zich te onderscheiden.
De held in elke maker: Praxis’ reis naar de meest behulpzame bouwmarkt van NL
Bouwmarkten zetten alles op alles met wekelijkse promoties om klanten te winnen. Bovendien neemt de concurrentie van online spelers toe. Dit zorgt voor een felle strijd om klanten. De hamvraag was: hoe kunnen we stoppen met het verhogen van de promodruk en hoe kunnen we ons meer onderscheiden? Met een geïntegreerde marketingstrategie hebben we de merkvoorkeur en prijsperceptie verbeterd. Dit leidde tot een groei in marktaandeel en ROAS, zonder extra mediabudget of lagere prijzen.
