SPREKERS

Petra Moonen

Petra is met 30 jaar ervaring in marktonderzoek een stabiele factor bij KRO-NCRV. Na studies Communicatie en Sociologie als onderzoeker gestart bij de NCRV. Uitdaging was een groot ledenonderzoek doen naar de geloofsbeleving van NCRV leden. Inmiddels komt een diversiteit aan vraagstukken op haar tafel: wie bedienen en bereiken we met onze KRO-NCRV content, pilot testen, campagne onderzoek, concept onderzoek. In haar ervaring is onderzoek doen een avontuur, en innovaties bijhouden en daar ervaring mee opdoen maakt dat avontuur extra de moeite waard.

Ontdek hoe innovatie en AI onderzoek transformeren –praktijkcases uit de omroepwereld

Het afgelopen jaar deden we samen met onder andere KRO-NCRV, NPO, BNN-VARA, EO, VPRO en NTR diverse experimenten rondom de inzet van AI en andere innovatieve onderzoeksmethoden. In deze presentatie delen we onze ervaringen. Wat werkt wel en wat niet, wat vinden respondenten ervan en welke inzichten levert het op? We behandelen diverse cases. Bijvoorbeeld het live meten van een adaptieve podcast die zich live aanpast aan de gebruiker. Denk aan het lokale weer of locatie. De cases zijn weliswaar uit de omroepwereld, maar breed en vooral praktisch toepasbaar voor alle sectoren.

Petra Moonen