SPREKERS

Pieter Meinema

Pieter Meinema is al ruim 10 jaar werkzaam als software engineer. Ongeveer 5 jaar geleden begonnen met de ontwikkeling van commercialreview, het platform waarmee bedrijven merkontwikkeling en campagne-effecten kunnen meten of A/B-tests kunnen doen voor marketingconcepten. Pieter houdt zich vooral bezig met de ontwikkeling van het data-platform, het analyseren en rapporteren van de data voor klanten. Woonachtig in Amersfoort en afgestudeerd in sociale psychologie (Groningen). Naast werk geniet Pieter van wandelen, muziek en van boeken lezen en luisteren.

Grip op merkontwikkeling: hoe data je helpt om te begrijpen hoe je merk zich ontwikkelt

Het bouwen van een merk is iets wat de nodige moeite en tijd kost. commercialreview ondersteunt hierbij door data over de ontwikkeling van je merk en de invloed van campagnes hierop, te verzamelen en aan te bieden op gebruiksvriendelijke dashboards.
Tijdens deze sessie vertelt Pieter samen met Celvin de Bie van Intertoys meer over de merkontwikkeling die Intertoys de laatste jaren heeft doorgemaakt en hoe het merkonderzoek van commercialreview hem helpt de juiste keuzes te maken in het bouwen aan de nieuwe merkpositionering en strategie van dit iconische merk.