SPREKERS

Vanessa van der Vinden

Vanessa van der Vinden is marketingstrateeg en lead Marktonderzoek bij de Consumentenbond met sterk geloof in de verbinding tussen inzichten vanuit marktonderzoek, data en strategie.
Zij heeft ruime ervaring in verschillende marketingdisciplines bij Renault/Nissan, ANWB en Consumentenbond.

De transformatie naar een groeiende, innovatieve en waardegedreven ledenvereniging

De Consumentenbond heeft een meerjarige en robuuste nieuwe marketingstrategie ontwikkeld met een gedurfde hernieuwde focus op leden. Geen eenmalige campagnes, maar een strategische marketingaanpak waarbij het merk, de producten, de doelgroep, de data en de organisatie allemaal zijn aangepakt en vernieuwd. Met een centrale focus op relevantie voor leden. Met concrete en meetbare resultaten tot gevolg: na jarenlange dalingen van ledenaantallen, hebben we de transitie bereikt naar een duurzaam groeiende ledenbase. De Consumentenbond toont hoe maatschappelijke impact en commerciële doelstellingen hand in hand kunnen gaan.