Willemijn van Hussen
Caribisch erfgoed
De brand identity van Kooyman
Trots en gemeenschapszin van een familiebedrijf vertaald in kleur en klank.
Nederland is groter en kleurrijker dan we vaak beseffen. We nemen je daarom mee naar een van grootste merken van de Cariben; het familiebedrijf Kooyman. Kooyman is bijna 85 jaar de favoriete winkel voor zowel doe-het-zelvers als professionals in het Caribisch gebied. Met 7 vestigingen en meer dan 650 medewerkers is Kooyman B.V. marktleider in hardware, bouwmaterialen en home improvement op Curaçao, Aruba, Barbados, Bonaire en St. Maarten. Of het nu gaat om woningen, kantoren, winkels of andere constructies, Kooyman’s materialen spelen vrijwel altijd een rol bij de bouw of het onderhoud. Voor professionele bouwers is er zelfs een “Drive Thru.”
Kooyman is een baken voor lokale gemeenschappen en biedt meer dan alleen klantvriendelijke producten. Ze werken samen en ontwikkelen oplossingen om bewoners te ondersteunen en de huisvesting in het Caribisch gebied te verbeteren. Kooyman biedt innovatieve oplossingen voor zonne-energie voor huiseigenaren die een betere toekomst omarmen en hun milieu-impact willen minimaliseren. De merkessentie van Kooyman is dan ook niet voor niets “Samen bouwen aan een betere toekomst.”
Onlangs werd de positionering van Kooyman versterkt met een nieuwe brand identity, zowel visueel als in muziek. De nieuwe brand identity sluit perfect aan bij de levendige geschiedenis. Kooyman is hét merk dat dit kleurrijke karakter echt kan belichamen. Het merk is hiermee verbonden met het erfgoed van de Caribbean.