Anya Pieroen van Nestlé: Communiceren over duurzaamheid in een cancelcultuur
Anya Pieroen is Director Corporate Affairs & Marketing bij Nestlé. Tijdens Nima Marketing Day a.s. donderdag 13 juni in DeFabrique in Utrecht is zij één van de keynote sprekers. Een korte kennismaking.
Anya is verantwoordelijk voor corporate affairs en marketing voor Nestlé Nederland. Zij werkt al diverse jaren in de voedingsbranche, waaronder voor Heineken Vrumona, Kraft Heinz en Jumbo. Zij heeft een passie voor merken met een purpose en simpele toegankelijke communicatie.
Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Geweldig om met gelijkgestemden ervaringen te delen en van elkaar te leren.
Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Ik hoop mensen te inspireren dat communiceren over duurzaamheid waardevol en zinvol is, maar dat het niet zo simpel is als het lijkt. In een kritische cancelcultuur word je als grote onderneming echt onder een maatschappelijk vergrootglas gelegd. Duurzaamheid is complexe materie en het is een uitdaging omdat dit helder te kunnen communiceren. Veel bedrijven kiezen dan ook voor simpele claims om het begrijpelijk te maken. Ik wil wat voorbeelden laten zien waarbij versimpelde communicatie heeft geleid tot klachten over greenwashing bij de Reclame Code Commissie.
Wat maakt de voedingsbranche zo leuk?
Het is de mooiste branche om in te werken. Voeding is emotie, voor sommigen religie zelfs en alle maatschappelijke thema’s komen hier samen: gezondheid, duurzaamheid, life style et cetera.
Wat is je persoonlijke drijfveer?
Ik wil Nestlé meer op de kaart zetten als de veelzijdige onderneming met prachtige merken, maar vooral ook als de Force for Good die we willen zijn. We doen fantastische dingen, maar communiceren dit nog veel te weinig.
Bron: MarketingTribune
Delen: