Celvin de Bie van Intertoys: ‘Nima Marketing Day gaat echt over de inhoud’
Celvin de Bie is Head of Marketing bij Intertoys en één van de sprekers tijdens Nima Marketing Day op donderdag 13 juni 2024 in DeFabrique in Utrecht. Ter kennismaking stelden we hem enkele vragen: ‘Ik weet nog heel goed welk gevoel ik als kind kreeg bij een bezoek aan de winkel of tijdens het bladeren door dat iconische Speelboek.’
Celvin de Bie (29) is al ruim tien jaar werkzaam bij de grootste speelgoedketen van Nederland, Intertoys. In die tien jaar werkte hij zich van verkoopmedewerker op naar de positie van Head of Marketing. Geleid door een enorme passie voor speelgoed en popcultuur richt hij zich op een eigenzinnige manier op het versterken en toekomstbestendig maken van de marketingstrategie van Intertoys. Dit alles vanuit het geloof dat marketing vooral draait om heel veel passie hebben voor het product.
Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Ik ben zelf geen groot liefhebber van netwerkevents binnen het vak. Het hoeft van mij niet zo over mijzelf te gaan, ik heb het graag over de inhoud en op Nima Marketing Day gaat het ook echt over de inhoud. Wat maakt een succes? En welke overwinningen, maar zeker ook verliezen, maken we door om tot een doel te komen? We werken binnen Intertoys aan ontzettend toffe dingen en die deel ik graag. Daar wil ik zelf ook graag meer over horen én anderen over vertellen. En, heel eerlijk, niemand zit te wachten om veel over mij te horen, maar hopelijk wel over Intertoys!
Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Hoe een retailer met een contentgedreven aanpak en het product in de hoofdrol bijdraagt aan een sterke merkpositionering zonder dat de commerciële boodschap verloren gaat.
Wat vind je leuk aan retail?
Retail is continue in beweging, met grote pieken en diepe dalen. De bewegelijkheid van de markt en constante verandering en innovatie van de consument maakt dat er een constante stroom aan verbeteringen en doorontwikkelingen plaatsvinden. Dat maakt de kansen en mogelijkheden in een vak als marketing eindeloos.
Wat is je persoonlijke drijfveer binnen het merk dat je vertegenwoordigt?
Wie is er niet opgegroeid met Intertoys? Ik weet nog heel goed welk gevoel ik als kind kreeg bij een bezoek aan de winkel of tijdens het bladeren door dat iconische Speelboek. Hoe tof dat ik deze ervaringen nu samen met mijn team mag creëren! Daarnaast heb ik een enorme passie voor popcultuur en durf ik wel te stellen dat ik zelf de grootste fan ben van ons merk en product!
PRESENTATIE CELVIN DE BIE VAN INTERTOYS
De contentstrategie van Intertoys: Zien spelen, doet spelen!
Intertoys is dé speelgoedspecialist van Nederland die aanzet tot spelen, Maar hoe bereiken we kids, kidults en cadeaugevers in een overvolle markt? En wat is dan de toegevoegde waarde van een specialist? Met een contentgedreven aanpak en het product in de hoofdrol, richt Intertoys zich op het inspireren en activeren van de doelgroep. Want zien spelen, doet spelen!
Delen: