De Koffiejongens: Op weg naar een koffieketen zonder CO2-emissie
Bram van IJsel Smits is Head of Marketing & E-commerce bij De Koffiejongens. Naast dat hij een van de sprekers is tijdens ‘Nima Marketing Day’ is De Koffiejongens ook genomineerd voor een Nima Award. Een korte kennismaking.
Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Wij zijn natuurlijk heel trots op onze nominatie als Marketing Company of the Year en ik vind het ook tof om het verhaal van onze reis met De Koffiejongens te vertellen.
Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Als marketeer ben je altijd op zoek naar inspiratie, in welke vorm dan ook. Tijdens een dag als NMD neem je hier bewust de tijd voor en dat is een cadeautje, helemaal als je hier met het hele team naar toe gaat.
Die inspiratie kan tijdens de dag uit een presentatie komen, maar juist ook door een onverwachte ontmoeting met iemand die in de zaal naast je zit. Op een evenement met alleen maar marketeers kan het qua relevantie eigenlijk niet mis gaan.
Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Dat ze geïnspireerd raken door de manier hoe wij bij De Koffiejongens onze marketing inzetten om een duurzame transitie in gang te zetten binnen de koffiemarkt.
Wat is zo leuk aan de sector waarin jij werkzaam bent?
Ik ben mijn hele carrière al actief binnen de food & beverage-sector; voorheen in FMCG-bedrijven en nu vanuit een e-commerce perspectief. Het leuke aan f&b-merken vind ik dat ze heel tastbaar zijn voor de consument en ze er daardoor snel een gevoel bij hebben.
De direct klantrelatie en grip op de effectiviteit van je marketinguitgaven die je als e-commerce partij hebt, zijn twee hele mooie aspecten die een extra impuls aan het marketingvak geven.
Wat is je persoonlijke drijfveer?
Bij De Koffiejongens zijn we op een missie; namelijk op weg naar een koffieketen zonder CO2-emissie. Ik vind het nog veel leuker dan ik vooraf had gedacht om commercie te combineren met duurzame impact maken.
Kun je een tipje van de sluier lichten met betrekking tot de presentatie?
2023 was een succesvol jaar voor De Koffiejongens met een enorme groeiversnelling. In deze presentatie hoor je hoe het De Koffiejongens is gelukt om duurzame impact te maken en tegelijkertijd substantiële groei te realiseren.
Bron: MarketingTribune
Delen: