Het hoe en waarom van de campagne ‘Kom niet naar Den Bosch’

Mark de Greeff is Directeur van Den Bosch Partners en spreker op Nima Marketing Day. Tijdens zijn presentatie gaat hij in op de spraakmakende citymarketingcampagne ‘Kom niet naar Den Bosch’. Een korte kennismaking.
Mark de Greeff heeft vijftien jaar in verschillende marketingrollen in Eindhoven gewerkt. Onder andere voor Philips Nederland, citymarketingorganisatie Eindhoven365 en het meest recent de Dutch Design Week. Op 1 maart 2022 is hij gestart als directeur-bestuurder en eerste medewerker van Den Bosch Partners. Deze organisatie houdt zich bezig met branding en marketing van de stad Den Bosch. De Greeff is opgeleid als bedrijfskundige en studeerde innovatie aan de AOG School of Management.
Stel je voor, je hebt een marketingbudget van 1 euro. Hoe zou je dat besteden?
De euro aan een goed doel geven en het boek How not to plan van Binet en Carter lezen om een betere marketeer te worden voor je volgende baan waar ze marketing wel serieus nemen.
Wat is de grootste uitdaging voor marketeers de komende jaren?
Het AI antwoord is het meest voor de hand liggende antwoord. En volgens mij is dat ook wel terecht. Ik denk alleen niet dat AI ons als marketeer gaat vervangen, maar dat de marketeer die AI beter begrijpt dan jij dit gaat doen.
Als je één ding zou kunnen veranderen aan de huidige staat van de marketingindustrie, wat zou dat dan zijn?
Marketing is helaas veel te veel synoniem geworden met communicatie. Daardoor worden we niet zo serieus genomen in veel boardrooms. Marketing moet zich veel meer bezighouden met strategische vraagstukken die een positief effect hebben op de overall impact en het financiële rendement van de organisatie.
De anatomie van een citymarketing campagne
In 2024 lanceerde Den Bosch Partners de veelbesproken toeristische Kom niet naar Den Bosch-campagne. Wat zijn de strategische keuzes achter deze campagne geweest en tot welke resultaten heeft de campagne uiteindelijk geleid?
Bron: Nanny Kuilboer, MarketingTribune
Delen: