Joris van Dijk van BoerenBed: ‘Ik klim maar al te graag op de zeepkist om ons verhaal te verspreiden’
Joris van Dijk is CEO BoerenBed | Feather Down | Un Lit Au Pré | Wiesenbett. Bij BoerenBed boek je ‘tenthuisjes’ zonder elektriciteit, maar wel stromend water bij boerderijen. Tijdens Nima Marketing Day vertelt Van Dijk over de pan-Europese expansie van dit oer-Hollandse concept.
Joris is in oktober 2023 gestart als CEO van BoerenBed. Daarvoor was hij CCO bij Feyenoord, Algemeen Directeur van Madurodam en Commercieel Directeur van de Nederlandse Staatsloterij. Rode draad: mooie merken vanuit hun oorsprong terug (bege)leiden naar een voorsprong door met een herkenbaar en aantrekkelijk verhaal zoveel mogelijk energie en enthousiasme binnen en buiten de organisatie te creëren, zodat mensen er in gaan geloven, willen aansluiten, terugkomen en blijven.
Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Ik vind BoerenBed een fantastisch concept dat in mijn beleving iedereen een keer zou moeten ervaren, dus klim ik maar al te graag op de zeepkist om het BoerenBed-verhaal te verspreiden. Ik hoop dat bezoekers er dan net zo enthousiast over raken en ik hoop natuurlijk te leren van de vragen en opmerkingen van deelnemers.
Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
NMD is een plek en een moment waar één goed idee of één goed contact je op een totaal nieuw en anders onbekend gebleven spoor kan zetten. Maar dan moet je er dus wel naar toe gaan en open voor staan.
Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Ik hoop een daarvoor nog afgesloten deurtje in hoofden (of harten) te kunnen openen. En uiteindelijk moet het gewoon voor iedereen een leuke en leerzame sessie zijn.
Wat is je persoonlijke drijfveer?
Happiness lies in the joy of achievement and the thrill of creative effort.
Kun je een tipje van de sluier lichten met betrekking tot jouw presentatie?
Een oprechte zorg dat we als samenleving iets dreigden te verliezen. De authenticiteit van een kleinschalige boerderij, de warmte en gezelligheid van de boerentafel en het echte contact tussen mensen. Daar wilde de oprichter van BoerenBed ‘drukke mensen uit de stad’ kennis mee laten maken. En vooral van laten genieten. Twintig jaar na de oprichting is BoerenBed actief in acht Europese landen en is het off the grid, slow-tourism, eco-friendly concept misschien wel relevanter en actueler dan ooit. Centrale vraag in deze sessie: hoe een kleinschalig concept klaar te stomen voor de volgende internationale expansiefase en alle marketinguitdagingen die daarbij komen kijken.
Delen: