Keynote Nathalie Lam van Philips: ‘Elk persoon is divers’
Nathalie Lam is Global ESG Brand Marketing Lead bij Philips en in deze rol is zij medeverantwoordelijk voor de wereldwijde activering van de Philips Global ESG Brand Marketing-campagnes. Bovendien is zij de komende editie van NMD op donderdag 13 juni 2024 ook keynotespreker.
Haar affiniteit met Diversity, Equity & Inclusion is geboren uit een persoonlijke passie en haar biculturele achtergrond. Zij vergroot de toegevoegde waarde van DEI via verschillende succesvolle programma’s binnen Philips en taskforces, zoals bij de BVA. Nathalie zal delen hoe DEI en ESG een fundamentele rol kunnen spelen in je merkstrategie en je de juiste aansluiting kunt creëren met je doelgroep.
Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Het is goed kennis te delen met elkaar, zodat we als marketeers ons constant kunnen blijven ontwikkelen, verbeteren, mee groeien met maatschappelijke ontwikkelingen. Ik wil iets brengen en verwacht ook veel te leren van de aanwezigen. Mijn passie ligt momenteel in het domein van ESG en ik vind het mooi aan te tonen hoe je dat in je strategie kunt verankeren.
Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Dat er zoveel verschillende sessies zijn op basis van diverse marketingthema’s. Het programma heeft de kracht om het gesprek met elkaar aan te gaan en kennis op te doen van nieuwe ontwikkelingen. Een dag omringd te zijn met medemarketeers inspireert om uit je eigen ‘marketing bubbel’ te stappen. Je verbreedt je horizon door te leren van anderen en wellicht doe je nieuwe contacten op.
Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Dat je met ‘eenvoudige stappen’ ESG kunt verankeren in het marketingbeleid van je organisatie en het op de juiste wijze toe te passen in de marketingcampagnes die je ontwikkelt.
Inzicht dat een elk persoon ‘divers is’ ten opzichte van de andere collega’s in jouw team, een eigen skill heeft die van waarde is in een teamverband en hoe je jouw persoonlijke skills toe kunt passen in je dagelijkse werk.
Wat is je persoonlijke drijfveer?
Vanaf de eerste dag dat ik werkzaam was in marketing, viel het mij al op dat de teams niet heel divers waren, waardoor sommige marketingkeuzes niet vanuit een divers perspectief ontwikkeld werden. Tevens was ik vaak de enige persoon van kleur en daardoor de enige die wat sensitiever was qua het zien van het belang van DEI in onze marketingprocessen. Ik beoordeelde een en ander vaker vanuit een diverser perspectief. Dit had een positieve uitwerking omdat we daardoor inclusievere marketing konden uitoefenen. Dit heeft er toe geleid dat ik die vaardigheid in heb kunnen zetten in mijn dagelijkse werk wat de campagnes ten goede komt.
Bron: MarketingTribune
Delen: