NIEUWS

Martijn Delahaye van Afas Software: ‘Inspiratie is nutteloos zonder activatie”

15 april, 2024
Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos zonder activatie"

Martijn Delahaye is Directeur Marketing & Communicatie bij Afas Software wil tijdens Nima Marketing Day editie 2024 ‘de bezoekers graag prikkelen door een beetje tegen de gangbare marketingideeën aan te trappen.’ Een korte kennismaking.

Directeur Marketing & Communicatie Afas Software Martijn Delahaye begon in 2006 bij het innovatieve familiebedrijf in Leusden. Dat zie je nog aan zijn stijl: wars van marketingmaniertjes en met focus op product, klant en cultuur. Martijn – Tjanie voor intimi – heeft een glasheldere visie op impactvolle B2B-marketing: merkbaar gaat boven meetbaar. Vandaar Afas’ eigenzinnige sponsorkeuzes, opvallende campagnes en verbindende evenementen. Martijn loopt liever in het bos dan op de rode loper. Nóg liever bouwt hij aan een ijzersterk team dat experimenteert en slim samenwerkt met de rest van de organisatie om hoofd en hart van zakelijk Nederland te veroveren.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Ik wil de bezoekers graag prikkelen door een beetje tegen de gangbare marketingideeën aan te trappen. Door middel van praktische voorbeelden wil ik vooral dat je morgen aan de slag gaat, inspiratie is nutteloos zonder activatie.

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Naast nieuwe dingen ontdekken ook een bevestiging krijgen wat wij als marketingteam allemaal stiekem al doen en wat nog beter kan. Een feest der herkenning met vakidioten en links en rechts wat nieuwe termen op de Marketing Bullshit Bingo afvinken…

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Inspiratie, maar vooral activatie! Ga het doen! We praten veel in ons mooie vak, maar we spelen en ontdekken te weinig. Durf te groeien, te bloeien, maar vooral te knoeien!

Wat vind je leuk aan de sector waarin je werkzaam bent?
Afas is een softwarebedrijf. ICT gaat om mensen en veranderingen, een zeer dynamische omgeving.

Wat is je persoonlijke drijfveer?
Bij het Nederlandse familiebedrijf Afas voel ik me gewaardeerd en bovenal gemotiveerd om het leven en werk van klanten en medewerkers elke dag een stukje mooier en beter maken.

Kun je een tipje van de sluier lichten met betrekking tot jouw presentatie?
De titel van mijn presentatie is Van data naar daadkracht; hoe merkbaarheid meetbaar wordt. Hoe meet je de cheers & tears van je marketingcampagnes? En waarom willen we alles meetbaar maken?
Door middel van praktische voorbeelden en prikkelende stellingen laat ik je zien dat een succesvolle always-on leadmachine en het bouwen van een merk door middel van eigenzinnige sponsorkeuzes, opvallende campagnes en verbindende evenementen perfect samen gaan.