MediaTest en Mediahuis presenteren de resultaten van ‘Het Grote Jongerenonderzoek 2024’
Michiel Rotteveel is Managing Partner en Directeur Onderzoek bij MediaTest, en Hatice van Leeuwen is Teamlead MHX, de creatieve studio van Mediahuis. Samen presenteren zij tijdens Nima Marketing Day de resultaten van ‘Het Grote Jongerenonderzoek 2024’.
Hatice is een enthousiaste allround digital marketing-expert met meer dan zestien jaar ervaring. Zij begon bij affiliate netwerk Awin, waarvoor ze ook een jaar lang in Londen werkte om de mobiele propositie op te zetten voor publishers en adverteerders. Na Londen ging Hatice aan de slag als Digital Director bij Wavemaker. Na vier jaar maakte ze de overstap naar Mediahuis en ging zich focussen op branded content. Inmiddels is ze al meer dan vijf jaar teamlead van MHX, de creatieve studio van Mediahuis.
Michiel is al ruim 25 jaar een allrounder in het marktonderzoek en inmiddels al meer dan vijftien jaar Managing Partner en Directeur Onderzoek bij MediaTest. Door zijn jarenlange ervaring is hij de ideale sparringpartner op het gebied van media en communicatie. Door het stellen van de juiste – soms kritische – vragen weet hij onderzoeksuitdagingen van klanten aan de juiste methode te koppelen. Met zijn pragmatische en praktische kijk, zorgt hij ervoor dat complexere trajecten concrete bruikbare adviezen opleveren. We stelden Michiel enkele vragen.
Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Nima Marketing Day is hét event voor iedere marketeer, van jong tot oud. Het is een eer om daar te mogen vertellen over wat jongeren boeit.
Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Het lukt Nima om een groot en breed publiek bij elkaar te laten komen en voor iedereen iets te bieden. Kennisuitwisseling en netwerken gaan hand in hand in een dynamische setting.
Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Onze sessie biedt inzichten in wat jongeren bezighoudt, hoe ze media gebruiken en wat ze van merken vinden. Na onze sessie weet de bezoeker beter hoe jongeren te bereiken.
Wat is je persoonlijke drijfveer?
Onze opdrachtgevers helpen bij effectieve communicatie naar hun doelgroepen.
Kunnen je een tipje van de sluier lichten met betrekking tot jullie presentatie?
Tijdens Nima Marketing Day presenteren we, net als vorig jaar, de uitkomsten van Het Grote Jongerenonderzoek 2024.
Hoe zijn jongeren te bereiken, wat houdt ze bezig en wat verwachten ze van merken? Hoe dichten we de kloof tussen verschillende generaties? Door het jongeren zelf te vragen. Dit is wat Het Grote Jongerenonderzoek doet.
Al 8 jaar doen Mediahuis, MediaTest en WPK grootschalig onderzoek onder jongeren. Het onderzoek biedt diepgaande inzichten die van onschatbare waarde zijn voor het begrijpen en bereiken van jongere generaties.
Hoe denken jongeren over actuele topics, zoals duurzaamheid, innovatie en employer branding? Wat vinden ze belangrijk in het leven?
Welke media gebruiken jongeren? Wat vinden ze nou eigenlijk van reclame? En waar moet een merk echt aan voldoen?
Allemaal vragen waar Het Grote Jongerenonderzoek antwoord op geeft. In deze sessie hoor jij als allereerste de nieuwste resultaten.
Bron: MarketingTribune
Delen: