‘Mensen zijn minder complex dan ze pretenderen te zijn’
Stefan Peters is Strategic Growth Enabler en Ronald Laan Strategic Advisor. Beiden zijn werkzaam bij Haystack Consulting en verzorgen een van de sessies tijdens Nima Marketing Day. Een korte kennismaking.
Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Stefan: Ik vind het zelf altijd super leuk om op een podium te staan en mensen te raken met verhalen. Geen groter compliment als mensen weggaan met dat gevoel
Ronald: Ik help graag het vak marketingstrategie vooruit met op inhoud gebaseerde inspiratie.
Wat vind jullie het goede aan een samenkomst als NMD?
Stefan: Het is een prachtige dag om door branchegenoten en mensen van daarbuiten geïnspireerd te worden en nieuwe mensen te leren kennen.
Ronald: Me even onderdompelen in andere verhalen en cases & bijpraten met (on-)bekenden.
Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Stefan: Zowel strategische inspiratie op Brand Distintive Assets als praktische handvaten om mee te gaan werken.
Ronald: Dat mensen minder complex zijn dan ze pretenderen te zijn en dat je, als je de regels volgt of juist doorbreekt, enorm succesvol kunt zijn.
In welke sector ben je actief en wat vind je daar leuk aan?
Stefan: Ik werk vooral voor klanten binnen FMCG en de financiële sector. Totaal verschillend en juist dat maakt het zo leuk. FMCG omdat wat we mee helpen innoveren direct terug te vinden is in de supermarkt en de financiële sector omdat daar de beweegredenen van consumenten zo anders zijn, maar de primaire reacties toch zeer vergelijkbaar.
Ronald: Elke sector kan mij ‘pakken’, zolang de vraag maar prikkelend is. That being said, ik word vooral gevonden door partijen in FMCG, omdat daar mijn heartland zit.
Wat is je persoonlijke drijfveer?
Stefan: Het hebben van impact. Er is voor mij niets mooiers dan beweging te creëren en klanten, maar ook onze eigen organisatie, verder te helpen groeien
Ronald: Dat evidence based & creatief/inspirerend perfect samengaan.
Kun je een tipje van de sluier lichten met betrekking tot jullie presentatie?
De titel van onze presentatie luist: Sensational Escapes: Crafting & Refreshing Distinctive Brand Assets. In deze sessie leer je hoe BDA’s en trends elkaar kunnen versterken. Ontdek hoe andere merken omgaan met trends als bijvoorbeeld cuteness en dit succesvol toegepast hebben als BDA, terwijl je ook leert van situaties waarin dit tekortschoot.
Bron: MarketingTribune
Delen: