‘Ons vak is binnen nu en twee jaar fundamenteel anders’
Folkje Berends, Directeur SRM Opleidingen en Trainingen, en Sjon Post, Portfolio Manager SRM en Computrain, verzorgen samen één van de sessies tijdens Nima Marketing Day. Zij gaan in op de grote veranderingen in search met de komst van AI. Een korte kennismaking.
Wat is jullie motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
AI kennen we nu wel, het gadgetgehalte is er vanaf, en het is tijd om te duiden wat het écht voor de marketeer kan betekenen en wat de concrete impact zal zijn op alle marketingactiviteiten. Maar vooral hoe bedrijven/marketeers zich klaar kunnen maken voor deze enorme revolutie sinds de komst van Google. We moeten met elkaar fundamenteel terug naar de basis hoe we marketing moeten benaderen en uitvoeren om impact te blijven maken.
Wat vinden jullie het goede aan een samenkomst als NMD?
Vakidioten bij elkaar waarbij we van elkaar leren en face to face kunnen discussiëren over ons vak op de grote thema’s en ontwikkelingen.
Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Dat ze serieus gaan nadenken hoe ze gaan veranderen en dat ze zich realiseren dat ons vak binnen nu en twee jaar fundamenteel anders zal zijn. Deze transitie gaat sneller dan we denken en moeten we met elkaar omarmen. De snelheid van verandering overschatten we vaak, de impact wordt daarentegen onderschat.
Wat is jullie persoonlijke drijfveer?
Ons vak uitdragen en marketeers en communicatieprofessionals nog beter laten zijn in hun vak door continu te blijven doorontwikkelen.
Kunnen jullie een tipje van de sluier lichten met betrekking tot de presentatie?
Je traffic neemt met 50 procent af ten gevolge van AI! Wat nu? We nemen je mee in de grote veranderingen in search met de komst van AI, hoe je je website hier op inricht en je data AI ready maakt.
Bron: MarketingTribune
Delen: