Programma (Onder voorbehoud)
Het belooft weer een inspirerend programma te worden. Als er één dag is waar je als marketeer bij moet zijn, dan is het wel de NIMA Marketing Day!
We werken hard aan het samenstellen van een inspirerend programma. Houd deze pagina in de gaten of volg ons op social media voor updates van het programma. Voor een overzicht van de sprekers verwijzen we je door naar de sprekerspagina.
-
08:15 - 09:10
Ontvangst
-
09:10 - 09:20
Opening
-
09:20 - 10:00
Keynote 1
Keynote 1
Sydney Brouwer Sydney Brouwer
Copraloods -
10:00 - 10:30
Keynote 2
Keynote 2
Martin Andree University of Cologne
Copraloods -
10:30 - 10:50
Uitreiking NIMA Awards
-
10:50 - 11:20
Ochtend break
-
11:20 - 11:50
Parallelronde 1
Kies je eigen programma
Did you see what EasyToys just did?
Dave van den Bos EasyToys
DouchelokaalGenomineerde NIMA Awards
Grip op merkontwikkeling: hoe data je helpt om te begrijpen hoe je merk zich ontwikkelt
Pieter Meinema commercialreview + Ruben Balfoort commercialreview + Celvin de Bie Intertoys
JutekelderHoe de herpositionering van Fairphone leidt tot keiharde resultaten
Jasper Koekoek De Nieuwe Zaak + Rutger Sneep Fairphone
Kalvermelk 1Gaming, more than just a game!
Bart Janssen Acer
Kalvermelk 2AWaarom je niet op je onderbuikgevoel kunt vertrouwen
John Kivit Multiscope
Loods 8De ingrediënten van effectieve creaties in Retail Media
Johan Goedhart Blauw Research + Max de Jong Albert Heijn Retail Media Services
MagazijnWord B2B Meesterverleider
Wing Cheung
MeelzolderBereik de consument die cookie-consent weigert: HEMA & Opt Out
Stefan Oude Wesselink Opt Out Advertising + Leontien Boere HEMA
PerserijDe herpositionering van de Bibliotheek als motor van een vaardige samenleving
Cyril Crutz Bibliotheek Biblioplus
PostkamerE-mailmarketing: Activeer verborgen omzet in jouw contact- & klantenbestand
Youri Meuleman MailBlue
Silo 36
-
12:00 - 12:30
Parallelronde 2
Kies je eigen programma
Het Grote Jongerenonderzoek 2025
Hatice van Leeuwen Mediahuis + Isabel Druijf MediaTest
DouchelokaalSuccesvolle B2B-campagnes: Ontdek hoe je ondernemers en zakelijke beslissers écht bereikt
Thijs van der Zande DPG Media + Bas de Vries Markteffect
JutekelderClaim je Categorie: Hoe Zenchef een markt verovert in een B2B2C-wereld
Ben Reisler Verve
Kalvermelk 1Van buikgevoel naar breinstrategie: de gedragswetenschap als jouw geheime wapen
Inge ter Laak ABN AMRO + Mylene Samuels ABN AMRO
Kalvermelk 2AMarkt verzadigd en toch groeien? Geen probleem! Zet data om naar persoonlijk advies. [Powered by Copernica]
Bart de Bruin Bookerz + Jeska Sterk Smartphonehoesjes.nl
Loods 8De verborgen kracht van Retail Media: bouwen aan duurzame merkgroei
Martin van der Meer Kantar
MagazijnShoppergedrag verandert: zo maak je marketing toekomstproof
Stefan Wijnen Deli Home
MeelzolderHoe Swiss Sense van generieke doelgroep segmentaties naar sterk gepersonaliseerde (potentiële) klantprofielen ging
Thomas Huigen Markteffect + Guus Bastiaans Markteffect
PerserijDe held in elke maker: Praxis’ reis naar de meest behulpzame bouwmarkt van NL
Miranda Smit Praxis
PostkamerGenomineerde NIMA Awards
Vergroot klantloyaliteit in 4 stappen: laat klanten effectief meedenken en bouwen
Diana Haseth MWM2 + Tom Kerkhof MWM2
Silo 36Workshop: Bespaar tijd en kosten met Adobe en AI
Jeroen Duller Dulcom DTP Trainingen
GarageWorkshop
-
12:30 - 13:20
Lunch break
-
13:20 - 13:50
Parallelronde 3
Kies je eigen programma
De transformatie naar een groeiende, innovatieve en waardegedreven ledenvereniging
Marcel van Venetiën Consumentenbond + Vanessa van der Vinden Consumentenbond
DouchelokaalGenomineerde NIMA Awards
One size fits none
Gijs Peetsold Ad Alliance + Lidwien Deuss Ad Alliance
JutekelderMeer impact, minder ruis: Hoe AI de klantrelatie verandert
Eelco van de Wiel Mach8
Kalvermelk 1BrandMR, voor een gelijke strijd
Peter Hoitinga BrandMR
Kalvermelk 2AGenomineerde NIMA Awards
Wat AI verandert — en wat altijd hetzelfde blijft
Daniël Markus LevelUp Group
Loods 8De toekomst van SEO in een AI-tijdperk
Jarik Oosting SmartRanking
MagazijnVan Calimero tot serieuze Challenger: de kracht van een onderscheidend merk in een competitieve markt
Kevin Wetzel Buckaroo
MeelzolderOntdek hoe innovatie en AI onderzoek transformeren –praktijkcases uit de omroepwereld
Eric Landwaart Miles Research + Petra Moonen KRO-NCRV + Rosanne van de Leemkolk KRO-NCRV
PerserijRetail media: van onderbuik naar onderbouwing
Bart Vermeulen AH Retail Media Services
PostkamerVan groen naar goud: een succesvol duurzaam event organiseren
Fleur van den Berg Koninklijke Jaarbeurs
Silo 36Bespaar tijd en kosten met Adobe en AI
Jeroen Duller Dulcom DTP Trainingen
GarageWorkshop
-
14:00 - 14:30
Parallelronde 4
Kies je eigen programma
Basic-Fit: Een merk dat beweegt
Carlijn Prins Basic-Fit
DouchelokaalGenomineerde NIMA Awards
AI vereenvoudigt BSR persona-gebruik, snelle communicatie-strategieën met een prompt
Theo van der Steen MarketResponse
JutekelderCloudpillo’s weg naar succes in marketing
Jur Baart Fitzroy + Lars van der Wijst Cloudpillo
Kalvermelk 1Allang niet meer zo klein, de transitie van Madurodam naar een toekomstbestendig merk
Yvette Nieboer Madurodam
Kalvermelk 2AGenomineerde NIMA Awards
How AI Personas Fuel Communication & Innovation in Philips Male Grooming
Amrita Kumar Ipsos + Andrea Gonçalves da Silva Philips
Loods 8Waarom jouw waardepropositie (nog) niet werkt – en hoe dat verandert
Kirsten Niezen NSC
MagazijnPositionering en marketing in de Rotterdamse haven
Karin van de Braak Havenbedrijf Rotterdam
MeelzolderHolland & Barrett: hoe de consument onderdeel werd van merkgroei
Iris Latiers Validators + Simone Vis Holland & Barrett
PerserijDe anatomie van een citymarketing campagne
Mark de Greeff Den Bosch Partners
PostkamerAudify Academy Live sessie: 25 AUDIO INZICHTEN x 25 MINUTEN
Liedewij Hentenaar Audify
Silo 36
-
14:30 - 15:00
Middag break
-
15:00 - 15:30
Parallelronde 5
Kies je eigen programma
Steen per steen – Het verhaal van De LEGO Groep
Annemarie de Munnik LEGO Groep Benelux
DouchelokaalBrand partnerships in social media advertising: zo simpel en doeltreffend!
Arno Flapper prettysocial media Nederland
JutekelderHoe Carré van data applaus maakt
Michael Straathof 100procent + Evelien de Klerk Koninklijk Theater Carré
Kalvermelk 1Merktransitie van lief naar stout: durf anders te zijn!
Lisa klein Molekamp – Melsen Vitakraft
Kalvermelk 2AVan winkel naar mediaplatform: bol’s visie op de toekomst van retail media
Joshua Thiel bol Retail Media + Stefan Brzozowski bol Retail Media
Loods 8Best Ads of 2025: Why Big & Small Brands Need Different Playbooks
Jiří Boudal Behavio
MagazijnVan inzicht naar Actie: Praktische Strategieën voor Duurzame Groei
Esther Hoeve Interpolis
MeelzolderVan leadgeneratie naar winstmaximalisatie
Celine Merkx Fingerspitz
PerserijAI in Actie: Hoe PFZW/PGGM AI inzet voor Klantbediening
Robert Snep Pensioenfonds Zorg en Welzijn + Mladen Sancanin PGGM
PostkamerHoe persoonlijk contact altijd wint
Renée van der Westen Opvallers
Silo 36
-
15:40 - 16:10
Parallelronde 6
Kies je eigen programma
Global Brand, Local Heart: Cultuur, Talkability en Innovatie
Robert Slot TBWA\NEBOKO + Brett Gaasbeek McDonald's
DouchelokaalGenomineerde NIMA Awards
Van onzichtbaar naar B2B voorkeursmerk: de kracht van BX
Erwin Oskam WADM
JutekelderFrom Moments to Memory – Building loyalty through digital engagement
Brock de Wolde LiveWall
Kalvermelk 1Hoe Jean Bâton een onvergetelijk merk wordt
Paul Bakker HOWDY
Kalvermelk 2AGenomineerde NIMA Awards
Dé AI & Digital skills die jou een voorsprong geven!
Bart Meerdink Beeckestijn Business School
Loods 8B2B Demand Gen: Korte termijn experimenten voor een langetermijnstrategie
Roman Willemse Brightmine + Nicole Horsmans Soof Drinks
MeelzolderTitel van de sessie volgt nog
Roel Willemsen Talpa Network
PerserijMarketing met een missie: groeien door betekenis
Pieter Bastiaansen Natuurhuisje
PostkamerGenomineerde NIMA Awards
Hoe werkt marketing in ons brein: fMRI-inzichten uit 564 commercials
Walter Limpens Neurensics
Silo 36
-
16:20 - 16:45
Keynote 3
Keynote 3
John Fix John Fix Ltd.
Copraloods -
16:45 - 17:10
Keynote 4
Keynote 4
Chantal van der Walle KPN + Dave Frauenfelder KPN
Copraloods -
17:10 - 17:15
Afsluiting
-
17:15
Drinks