NIEUWS

SeniorWeb: ‘Korte lijntjes en snel schakelen’

30 mei, 2024

SeniorWeb Saskia Hamminga-Roest en Hanna Lakerveld zijn respectievelijk Marketing- en Communicatie Manager en Online Marketeer bij SeniorWeb, een landelijke vereniging met 151.000 leden, ruim 500 leslocaties en 2.800 vrijwilligers. ‘We zijn sinds 1996 actief met als doel de digitale wereld begrijpelijk te maken, zodat iedereen het gemak en het plezier van computer en internet kan ervaren.’ Samen verzorgen zij eén van de sessies tijdens Nima Marketing Day.

Saskia Hamminga-Roest (links) is sinds 2014 Marketing en Communicatie Manager bij SeniorWeb. Daarvoor was zij werkzaam in diverse marketingfuncties bij Pon, PostNL en DHL. Bij SeniorWeb is Saskia samen met haar team verantwoordelijk voor ledenwerving en ledenbehoud en de diverse samenwerkingspartners. SeniorWeb werkt samen met zowel publieke als private organisaties.

Hanna Lakerveld (rechts) is bij SeniorWeb werkzaam als online marketeer. Inmiddels werkt ze bijna 12,5 jaar bij SeniorWeb, waarbij ze verschillende functies heeft vervuld. Zij is verantwoordelijk voor alle online ledenwerving en leadgeneratie, alle online kanalen die worden ingezet, website-optimalisatie, e-mailmarketing en de webwinkel. Ook schrijft ze content voor de partners waar SeniorWeb mee samenwerkt.

Wat is jullie motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
We zijn genomineerd voor de Nima Award Marketing Company of the Year en we zijn trots om onze case, en dus onze marketingstrategie van 2023, met de bezoekers te delen.

Wat vind jullie het goede aan een samenkomst als NMD?
Het is altijd goed en inspirerend om met vakgenoten ervaringen uit te wisselen. Na dit soort bijeenkomsten ga je altijd weer vol nieuwe ideeën en nieuwe contacten naar huis.

Wat hopen jullie dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Dat je door creatief te zijn ook met een laag budget gave dingen kunt doen en testen. SeniorWeb als organisatie klinkt misschien suf, maar dat zijn we absoluut niet. Als mensen eenmaal horen en zien wat we allemaal doen en hoe goed we onze data en processen op orde hebben, zijn ze vaak onder de indruk.

Wat is zo leuk aan de not for profit-sector?
De doelstellingen zijn in deze sector minder commercieel en meer gericht op het uitvoeren van de missie. Daarmee is het werk wat we doen echt maatschappelijk relevant. Dat neemt niet weg dat we een ambitieuze organisatie zijn en altijd op zoek zijn naar optimalisatie, verbetering en vernieuwing.

Wat is jullie drijfveer?
Het is fijn om een bijdrage te leveren aan het verbeteren van digitale vaardigheden van senioren, zeker in deze steeds meer digitaliserende samenleving. Daarnaast hebben we binnen SeniorWeb korte lijntjes en kunnen we snel schakelen en nieuwe dingen proberen, wat soms hele mooie dingen oplevert, zoals de DOOH-campagne op Utrecht Centraal tijdens de 50PlusBeurs.

Kunen jullie een tipje van de sluier lichten met betrekking tot de presentatie?
De titel van de onze presentatie luidt: ‘Klein budget, grote impact! Zo bereik je senioren met een gerichte marketingstrategie.’ Tijdens deze presentatie lichten wij de genomineerde marketingcase voor de Nima Marketing Company of the Year Award toe. SeniorWeb is een landelijke vereniging zonder winstoogmerk met 151.000 leden, 2.800 vrijwilligers en 16 miljoen websitebezoeken per jaar. We bespreken de marketingstrategie van 2023 aan de hand van de uitdagingen, de ingezette P’s en de resultaten. Door de nog bredere inzet van contentmarketing en een gewaagd prijsbeleid weet SeniorWeb steeds meer ouderen te bereiken en daarmee nog meer mensen te helpen om digitaal vaardig te worden en te blijven.