Bas de Vries

Client Consultant bij Markteffect, die op basis van marktonderzoek strategisch inzicht helpt verkrijgen zodat elke marketingeuro zo gericht en effectief mogelijk kan worden ingezet. Met behulp van zijn achtergrond in de bedrijfskunde adviseert hij o.a. GoodHabitz, ASML, Nationale Postcode Loterij, Renewi en Bitvavo welke methodiek zich het beste leent voor het oplossen van hun vraagstukken en helpt hen aan de hand van data belangrijke keuzes te maken. Kortom, hoe kan je naamsbekendheid worden vergroot of de propositie worden verbeterd? Maar bovenal helpt hij je het gedrag van jouw doelgroep te leren begrijpen. Want, research is everything.
Titel presentatie: De kracht van humor in marketing
Korte omschrijving presentatie:
Uit onderzoek blijkt dat commercials en marketingboodschappen die humor bevatten, beter blijven hangen en zorgen voor een hogere merkvoorkeur. Voor marketeers is het een gevoelig punt; wanneer ben je spot on en wanneer sla je de plank mis? En wat zijn do’s en don’ts? Op basis van een aantal goede voorbeelden en misperen, cijfers uit marktonderzoek en de wetenschap bieden we de bezoeker een aantal concrete tips, do’s & don’ts.
