SPREKERS

Cyril Crutz

Cyril Crutz werkt in de bibliotheek branche als directeur-bestuurder van Bibliotheek Biblioplus en hij is voorzitter van de Netwerkcommissie Marketing (bibliotheek netwerk).
Samen met Miranda de Jong van Probiblio bundelt hij de marketing kracht van bibliotheken in de Netwerkcommissie Marketing.
De openbare bibliotheek is getransformeerd naar een maatschappelijke-educatieve bibliotheek. Samen met alle netwerkpartners hebben zij de ambitie om te groeien van 4 naar 8 miljoen gebruikers die binding ervaren met de bibliotheek. Een gezamenlijke aanpak in netwerkverband is hiervoor een randvoorwaarde. De netwerkcommissie marketing buigt zich over positionering en profilering van het merk de Bibliotheek, b-2-c en marketingcampagnes op landelijk niveau. Daarnaast werken zij ook aan het onderhouden, monitoren en uitbouwen van de landelijke huisstijl van het merk ‘de Bibliotheek’.

De herpositionering van de Bibliotheek als motor van een vaardige samenleving

De Bibliotheek leent allang niet meer alleen maar boeken uit. Maar hoe laden we de verbrede maatschappelijke rol succesvol op dit robuuste, maar toch wel klassieke merk?
Met behulp van onze nieuwe merkstrategie en merkpositionering zijn inmiddels mooie stappen gemaakt.
We nemen jullie graag mee in onze gezamenlijke droom: de reis van 4 miljoen – tamelijk klassieke – bibliotheekleden naar 8 miljoen verbonden gebruikers. Deze forse ambitie laat zien dat we ernaar streven om in de levens van bijna de helft van alle Nederlanders iets te betekenen.