John Kivit

John Kivit is ondernemer, marketeer en innovator. Als oprichter van online marktonderzoeksbureau Multiscope helpt hij bedrijven en organisaties met het nemen van de juiste beslissingen. Zijn hart gaat in het bijzonder sneller kloppen van innovatie. In zijn 30-jarige ondernemerscarrière heeft hij zowel grote successen als gigantische flops van dichtbij gezien. Ook persoonlijk heeft hij veel van zijn ideeën zien falen en daarom is hij op een ontdekkingsreis gegaan naar innovatiesucces. Op NIMA Marketing Day presenteert hij het verslag van deze reis!
Titel presentatie: Waarom jouw (goede) idee meestal flopt
Korte omschrijving presentatie: Marketeers hebben vaak geen gebrek aan ideeën. Vraag ze om een mening en de stroom met ideeën komt vanzelf op gang. Maar de overgrote meerderheid van die ideeën voor nieuwe producten of diensten blijkt vaak compleet waardeloos. Ook jouw idee overleeft het vaak niet als het wordt gelanceerd.
Toch is een bedrijf dat niet innoveert ten dode opgeschreven. Innovatie maakt het verschil tussen leiders en volgers. Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw idee wel slaagt? In zijn presentatie geeft John een aantal belangrijke richtlijnen en introduceert hij de innovatie scorecard waarmee je de kans van slagen maximaliseert.