Nicole de Boer
Data is in mijn ogen de fundering van een goed marketingplan. Zonder data weet je niet waar groeikansen liggen om op in te spelen. Mijn passie voor data is jaren geleden gestart tijdens mijn rol als B2B-marketeer bij Sanoma / DPG Media. Deze media-achtergrond neem ik nu mee in mijn huidige functie bij PostNL. Als senior marketeer is het mijn ambitie om iedere marketeer in Nederland bewust te maken van de kracht van post als onderdeel van de mediamix. En geloof me: de kracht van post is écht enorm. Met post kom je binnen, letterlijk én figuurlijk.
Met post klanten terugwinnen die je via e-mail niet kunt bereiken
E-mail is een populaire marketingtool voor veel ondernemingen. Maar wat als meer dan de helft van je klanten e-mails niet opent? Tom Meijer, Online Marketeer bij XXL Nutrition, vertelt hoe zij naast e-mail ook post inzetten voor meer impact. Bijvoorbeeld vanuit een geautomatiseerde campagne waarbij een gepersonaliseerd poststuk automatisch wordt ingezet als een e-mail drie keer niet wordt geopend. Maar ook de combinatie post en e-mail is een krachtig. Het toevoegen van post aan e-mail zorgt voor een hogere openingsrate, verwerking en engagement. Dat blijkt uit het Crossmediaal neuromarketingonderzoek post & online, uitgevoerd door Unravel in april 2024.