Rosanne van de Leemkolk

In Rosannes hoofd is het nooit stil – eerder een tornado van confetti en ideeën. Als conceptontwikkelaar bij KRO-NCRV vertaalt ze deze chaos naar maatschappelijk relevante en innovatieve content. Voorspelbaarheid verveelt haar snel, dus schittert ze (love glitters!) in verandering. Met een achtergrond in online marketing en tien jaar ervaring weet ze: impact maken is leuker dan winnen. Maar een award blijft een goed excuus voor een knallend feestje!
Ontdek hoe innovatie en AI onderzoek transformeren –praktijkcases uit de omroepwereld
Het afgelopen jaar deden we samen met onder andere KRO-NCRV, NPO, BNN-VARA, EO, VPRO en NTR diverse experimenten rondom de inzet van AI en andere innovatieve onderzoeksmethoden. In deze presentatie delen we onze ervaringen. Wat werkt wel en wat niet, wat vinden respondenten ervan en welke inzichten levert het op? We behandelen diverse cases. Bijvoorbeeld het live meten van een adaptieve podcast die zich live aanpast aan de gebruiker. Denk aan het lokale weer of locatie. De cases zijn weliswaar uit de omroepwereld, maar breed en vooral praktisch toepasbaar voor alle sectoren.
