SPREKERS

Rosanne van de Leemkolk

Als Creative bij publieke omroep KRO-NCRV krijgt Rosanne betaald om uren te surfen. Online. Met meer dan 10 jaar ervaring in online marketing, heeft ze inmiddels een obsessie ontwikkeld voor innovatieve content productie en het bedenken van creatieve concepten. Zolang technologie zich blijft ontwikkelen, is het haar missie om voorop te lopen. Oh én om ooit te spreken op SXSW Interactive.

Haar ideeën en campagnes zijn eerder beloond met een Lovie en German Design Award, maar voor iemand die van feestjes houdt, komen er vast nog een paar (nominaties) bij.

Titel presentatie: Leden en kijkcijfers zijn nog steeds belangrijk voor de publieke omroep maar essentieel zijn diversiteit, inclusiviteit en betrouwbaarheid.

Korte omschrijving presentatie: In deze presentatie laten conceptontwikkelaars van de KRO-NCRV, Ali Haselhoef en Rosanne van de Leemkolk een aantal innovatieve projecten zien waarbij zij met kunstmatige intelligentie en crowdparticipatie proberen om nieuwe doelgroepen op een betekenisvolle wijze aan zich te binden.