SPREKERS

Tom Meijer

Bijna twee jaar geleden kwam ik bij XXL binnen als e-mail marketeer, maar inmiddels ben ik vooral CRM-marketeer. Met behulp van ons CDP probeer ik de relatie en interactie met onze klanten zo goed mogelijk te laten verlopen en ze op de juiste moment via het geschikte kanaal te bereiken. Zo wordt de een getriggerd door een Weekaanbieding mail. De ander converteert sneller op basis van post. Een zéér krachtige combinatie in het performance gedeelte van je marketingfunnel.

Met post klanten terugwinnen die je via e-mail niet kunt bereiken
E-mail is een populaire marketingtool voor veel ondernemingen. Maar wat als meer dan de helft van je klanten e-mails niet opent? Tom Meijer, Online Marketeer bij XXL Nutrition, vertelt hoe zij naast e-mail ook post inzetten voor meer impact.  Bijvoorbeeld vanuit een geautomatiseerde campagne waarbij een gepersonaliseerd poststuk automatisch wordt ingezet als een e-mail drie keer niet wordt geopend. Maar ook de combinatie post en e-mail is een krachtig. Het toevoegen van post aan e-mail zorgt voor een hogere openingsrate, verwerking en engagement. Dat blijkt uit het Crossmediaal neuromarketingonderzoek post & online, uitgevoerd door Unravel in april 2024.