speaker-info

Yvonne Nassar

RAI Amsterdam

Bij RAI Amsterdam zet Yvonne in 2010 de afdeling Marketing & Innovation op. Zij bouwt graag. Voor het Amerikaanse Dolce Hotels & Resorts startte zij internationale sales & marketingafdelingen in Nederland en UK. In Parijs was zij verantwoordelijk voor Dolce’s Europese marketingstrategie. Zeven jaar heeft zij daar gewoond en gewerkt. Voor recruitmentorganisatie Badenoch & Clark heeft Yvonne de eerste marketingstappen in continentaal Europa gezet.

Naast haar baan als head of marketing & innovation bij de RAI, is zij voorzitter bij Platform Innovatie in Marketing (PIM) en bestuurslid bij IMD business school alumni club NL.

Een kort interview met Yvonne

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Ontwikkelingen rondom data, omdat we hiermee steeds relevanter en persoonlijker kunnen worden.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Luisteren en kunnen inleven in mensen die anders zijn dan jijzelf.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Dat mijn toenmalige Amerikaanse werkgever een Europees hoofdkantoor wilde openen en iemand nodig had om de marketingorganisatie op te zetten.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Google

Share

Mijn sessies

Contentmarketing is van iedereen

RAI Amsterdam

Perserij

Contentmarketing is van iedereen Hoe zorg je voor échte verhalen en vergroot je je slagkracht op het gebied van contentmarketing? Bij RAI Amsterdam komen jaarlijks zo’n 1,5 miljoen bezoekers en 18.000 exposanten samen tijdens 500 evenementen. In deze interactieve sessie deelt Yvonne inzichten, best practices en learnings. Over content uit de kelder, community management en eventcontent met impact op de gezondheid van Amsterdammers.

Share
The Story - Powered by Lemon Scented Tea
MEER LEZEN