NIEUWS

Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor Amstel nu pils in populariteit daalt

12 april, 2024

Thijs Gussenhoven is Marketing Manager Amstel & Birra Moretti. Tijdens zijn presentatie op Nima Marketing Day neemt hij de bezoekers mee backstage voor een kijkje achter de marketingschermen van Vrienden Van Amstel Live: ‘VVAL is een voorbeeld waar langtermijnfocus op kwaliteit het wint van focus op winstmaximalisatie.’

Thijs Gussenhoven startte tien jaar geleden bij Heineken in Liberia, West-Afrika. Sindsdien is hij niet meer weggegaan bij de grootste brouwer van Nederland. Thijs vervulde eerst diverse banen in Trademarketing en Sales, deed een opdracht in Myanmar en sinds vier jaar zit hij op de Marketing-afdeling van Heineken Nederland, waar hij nu verantwoordelijk is voor Amstel en Birra Moretti. Thijs woont in Amsterdam met zijn vriendin en twee kinderen en houdt van wielrennen, natuur en bier natuurlijk!

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Miljoenen Nederlanders zijn wel eens naar de Vrienden Van Amstel Live geweest, maar de innovatieve (marketing)wereld die erachter schuilt is niet bekend bij het brede publiek. Het lijkt me leuk om professionals te inspireren met dit mooie event.

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?

Marketingcollega’s inspireren elkaar en houden de commerciële wereld interessant – en leuker – voor onszelf en de consument.

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
VVAL is een voorbeeld waar langtermijnfocus op kwaliteit het wint van focus op winstmaximalisatie.

Wat is er zo leuk aan bier?
Bier is emotie en ik kom op de gekste plekken. Over bier kun je de grootste verhalen vertellen en er is altijd wel iemand geïnteresseerd.

Wat is jouw drijfveer?
Ik vind het gaaf om de connecties tussen mensen te faciliteren met mooie bieren en events.

Kun je een tipje van de sluier lichten met betrekking tot jouw presentatie?
Ik ga het hebben over het belang van Vrienden van Amstel Live voor Amstel Bier en ik de ik neem de bezoekers mee backstage in de marketingwereld die er achter schuilt. Wat zijn de succesfactoren van dit event en hoe blijft Amstel na 26 jaar nog vernieuwen? En hoe belangrijk is het event voor het biermerk, nu pils in populariteit daalt en mediakosten stijgen.